شما اینجا هستید: خانه » جمع سپاری پروژه طراحی » چطور کپی نبودن لوگو محصول مان را بررسی کنیم؟

چطور کپی نبودن لوگو محصول مان را بررسی کنیم؟

متاسفانه اخیرا کسب و کارهای زیادی دیده ایم که بعد از برندینگ یا به اصطلاح وایرال شدن متوجه می شوند لوگویی که انتخاب کرده اند و احتمالا هزینه زیادی برای آن پرداخت کردند کپی از یک لوگو دیگر است، با اینکه این کسب و کارها مشاوران زیادی داشتند که آن ها را راهنمایی کنند اما درابتدا متوجه این موضوع نشده اند و این موضوع کاملا طبیعی و قابل درک هست چون جستجوی تمام تصاویر و لوگو دیگر سازمان ها کار دشوار و تقریبا ناممکن هست

درنظر بگیرید یک روز، مثل همیشه مشغول چک کردن شبکه های مجازی هستید که این خبر شما را شوکه می کند و ناراحت کننده تر از آن انتقادهای تندی هست که کسب و کار شما را محکوم به استفاده از طرح دیگران می کند.

دوپرو چیست؟

دوپرو پل ارتباطی بین طراحان و کارفرما و همچنین پلت فرمی برای جمع سپاری کردن پروژه های طراحی است، پروژه های طراحی که در دوپرو ثبت می شود اعم از لوگو، ست اداری، ui/ux و… به همه طراحان اطلاع رسانی شده تا اگر ایده مناسبی برای آن دارند طرح شان را ارسال کنند. در این مدت کارفرما می تواند به طرح هایی که برایش ارسال می شود امتیاز دهد یا نظرش را روی طرح ها ثبت کند تا دیگر طراحان با سلیقه او بیشتر آشنا شوند و در نهایت کارفرما بهترین طرح ممکن را دریافت کند همچنین سرویس گزارش طرح کپی روی پروژه ها فعال هست که طراح در صورت مواجهه شدن با طرحی که مشابه آن را قبلا دیده ، از آن استفاده می کند و برای کارفرما منبع طرح را ارسال می کند
به این ترتیب علاوه بر اینکه طرح مورد رضایتی دریافت می کنید احتمال اینکه طرح کپی باشد بسیار کم خواهد بود.

ما این سرویس را برای اینکه یک لوگو خاص داشته باشید پیشنهاد می کنیم ، اگر به کمک ما نیاز داشتید به وب سایت dopro.ir سر بزنید. و علاوه بر سرویس بالا با توجه به تجربیاتی که در زمینه ارتباط طراحان با مشتری و همچنین انجام پروژه های طراحی داشته ایم راه حلی به شما پیشنهاد می کنیم که احتمال کپی بودن لوگو کسب و کارتان را تا حد زیادی کاهش و یا حتی غیر ممکن می کند.

فرض کنید لوگویی برای یک استارت اپ در زمینه فروش آنلاین پوشاک به اسم x نیاز داریم که می خواهیم این لوگو از نوع لوگو تایپ و رنگ آن هم ترجیحا آبی باشد همچنین طرحی که زده می شود تداعی کننده خرید آنلاین هم باشد. قبل از هرچیز باید از دید یک طراح(که قصد دارد طرح کپی برای ما طراحی کند) به این توضیحات نگاه کنیم، و حدس بزنیم برای طراحی این لوگو چه مراحلی را طی می کند.

۱. جستجو از طریق گوگل: اولین کاری که هر فردی در مواجهه با موضوع جدید انجام می دهد جستجو اینترنتی هست و طراح ها هم از این قاعده مستثنی نیستند، با توجه به اطلاعاتی که دراختیار طراح قرار دادید بررسی کنید چه کلید واژه هایی میتواند طراح را به لوگو موردنظر شما برساند تا از آن طرح ایده بگیرد

برای لوگویی که ما فرض کردیم این کلید واژه ها مناسب هستند، سعی کنیم هم به فارسی و هم به زبان های دیگه به خصوص انگلیسی این کلمات رو جستجو کنیم

فروشگاه آنلاین، خرید اینترنتی، خرید اینترنتی لباس، فروشگاه لباس ، لوگوتایپ، لوگو آبی، abc(نام استارت اپ)و…

۲.جستجو در سایت های فروش طرح : سایت هایی مثل shutterStock یا freepik شامل طرح های متنوعی هستند که توسط طراحان سراسر دنیا طراحی می شوند بعضی از این طرح ها رایگان و مرجع خوبی برای اغلب طراحان هستند، پیشنهاد می کنیم کلید واژه های مرتبط با کسب و کارتان را در این سایت ها نیز جستجو کنید

۳. جستجو در سایت های اجتماع طراحان: سایت هایی مثل dribbble و behance و pinterest اجتماعی از طراحان تشکیل داده اند که طراحان می توانند طرح هایشان را در آن به اشتراک بگذارند، و از بازخورد سایر طراحان استفاده کنند. پیشنهاد می کنیم این سایت ها را که اغلب طراحان بزرگی هم در آن حضور دارند بررسی کنید

۴. ازسرویس Google Image تصویر را آپلود و جستجو کنید، گوگل می تواند طرح های مشابه طرح شما را به شما معرفی کنید

تا این مرحله شما تا حدودی اطمینان پیدا کردید لوگویی که برای شما طراحی شده مربوط به سازمان یا استار اپ معروفی نیست و بعد از وایرال شدن هم اگر طرح کپی باشد شاید دیگران متوجه این موضوع نشوند، اما بهترین اشخاص برای اینکه به شما اطمینان کافی بدهند که لوگو شما کپی نیست دیگر طراحان هستند، هرچند که در این مطلب سعی کردیم سایت هایی که اغلب طراحان برای ایده گرفتن از آن بازدید می کنند را معرفی کنیم اما گاهی این طرح ها از سایت هایی جز سایت های انگلیسی کپی می شوند و حتی بعضی این سایت ها برای طراحان هم نام آشنا نیستند

بهتر هست از تعدادی طراح بخواهید طرح شما را بررسی کنند و اگر ایده مشابهی پیدا کردند به شما گزارش دهند، مشابه این سرویس در دوپرو(DoPro) پیاده سازی شده است، زمانی که یک طراح طرحش را در سایت آپلود می کند، سایر طراحان می توانند آن را ببینند و آن را به عنوان طرح کپی گزارش دهند تجربه ما در پیاده سازی این سرویس بسیار جالب بوده است گاهی اوقات کارفرما بعد از اینکه طرح نهایی را انتخاب کرد طراح دیگری منبع اصلی طرح را گزارش داده و از آن طرح استفاده نشده و طرح دیگری را انتخاب کرده اند یا گاهی از سایت هایی ایده برداری شده که برای بسیاری از طراحان نیز این سایت ها ناشناخته بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.