شما اینجا هستید: خانه » آموزش طراحی » سه نکته کلیدی در طراحی برای کودکان

سه نکته کلیدی در طراحی برای کودکان

امروزه با وجود تکنولوژی های جدید دیجیتال،دیگر سرگرم کردن کودکان به سادگی گذشته نیست.علاوه براین بازار کودکان نیز امروزه بازاری پرتقاضا و جذاب است.بنابراین اگر می خواهید یک نام تجاری موفق در عرصه بازار کودک داشته باشید باید نکات طراحی برای کودکان را مدنظر قرار بدهید.

۳ نکته کلیدی در طراحی برای کودکان:

۱٫کاراکترهای کارتونی را با برند خود پیوند دهید.

 

با ترکیب کاراکتر طراحی با نام تجاری خود، می توانید اتصال کودکان به محصول خود را تقویت کنید. کاراکترها  به نام تجاری شما یک چهره وشخصیت اضافه می کنند و کمک می کنند که برند شما بهتر با مخاطب ارتباط برقرار کند ودرنتیجه به یاد ماندنی تر بشود.

مثلا  مک دونالد ازکاراکتر رونالد مک دونالد خود به عنوان یک راه برای ارتباط با بچه ها استفاده می کنندو نام تجاری آنها را برای جامعه هدف درسنین پایین ترخود می سازد قرار می دهد .درحالی که بسیاری از والدین فکر می کنند خوردن فست فود برای کودکان مناسب نیست،اما نتایج یک بررسی درمورد تشخیص کاراکتر مک دونالد درکودکان خیره کننده بود،زیرابسیاری از آن ها تنها با بررسی پاهای شخصیت آن را تشخیص می دادند.

طراحی کاراکتر برای کودکان

یک نمونه موفق دیگر از طراحی کاراکتر،شخصیت ماریواز شرکت نینتدو است که هنوز هم درخاطر بسیاری از افراد مانده است.

طراحی کاراکتردر طراحی برای کودک

۲.رنگ عاملی تعیین کننده

دوران کودکی با رنگ آمیخته شده است .شما وقتی به رنگ های مربوط به دوران کودکی فکر می کنید، چه رنگ هایی را به خاطر می آورید؟آیا رنگهایی مثل بژ، قهوهای یا خاکستری به ذهن شما می آید؟

مطمئنا نه. اگر می خواهید نام تجاری و طرح های خود با بچه ها ارتباط برقرار کند، شما باید ازجادوی رنگ های شاد استفاده کنید.تجربه نشان داده رنگ های روشن درعلامت های تجاری کودکان بازخورد بهتری دارند و بچه ها جذب رنگ های پر جنب و جوش می شوند.رنگهای اصلی (مانند قرمز، زرد و آبی) و یا رنگهای ثانویه (مانند نارنجی، سبز و بنفش) جلب توجه بیشتری به نسبت قهوه ای  برای جامعه هدف با رده سنی پایینتر  دارند. نمونه های زیادی را دراطراف خود می توانیم  مشاهده کنیم.به عنوان مثال بسته بندی شامپو بچه های مقابل را درنظر بگیرید ،واقعیت این است که انتخاب هیچ یک از این رنگ ها تصادفی نیست. اگر میخواهید طرحهای خود را به کودکان بفروشید، باید آنچه را که میخواهند به آنها بدهید.

انتخاب رنگ در طراحی برای کودک

۳٫تنها بچه ها نیستند که تصمیم می گیرند!

هنگامی که شما در حال ایجاد یک نام تجاریمتمرکزبرکودک هستید، بدیهی است  که باید روی ذهنیت وبرداشت کودکان تمرکز کنید.

اما به یاد داشته باشید ، یک کودک پنج ساله هیچ گاه به تنهایی به خرید نمی رود وهمچنین به تنهایی تصمیم نخواهند گرفت و اگر نام تجاری و طراحی شما از دید والدین مورد توجه نباشد ویا مغایر تفکراتشان باشد نیز ، ممکن است درفروشتان دچار مشکل بشوید.

به نظرشما چاره چیست؟ نام تجاری خود را به گونه ای طراحی کنید که با والدین و کودک همزمان ارتباط برقرار کند. این اتفاق کاری مشکل است اما قابل انجام است.

مثلا شرکت Melissa & Doug یک شرکت اسباب بازی کودکان بسیار محبوب است که معتقد است بازی باید خلاقیت، شور و مهارت حل مشکلات را ارتقا دهد، و به همین ترتیب، با ایجاد اسباب بازی هایی که کودکان را به استفاده از تخیل خود تشویق می کند این امر را دنبال می کند،وب سایت آنها نمونه ای کامل از نام تجاری و طراحی است که برای هردو قشر کودک ووالدین جذاب است. رنگ های روشن، فونت های کودکانه و تصاویر محصول سرگرم کننده بیان کننده آن است که برندشان برای کودکان جذاب  است.

اما طرح ساده آن ها، طراحی تمیز و تمرکز بر اهداف کلی شرکت باعث جذابیت در چشم والدین می شود.طراحی سایت متناسب با کودک و والدین

ودرپایان…

برندسازی برای کسب وکار درهر زمینه ای که باشد امری دشوار است،بعلاوه اینکه کسب وکاری که متمرکز برکودکان است،حساسیت ها وچالش هایی دارد که در سایر حیطه ها دیده نمی شود.در این مطلب سعی کردیم گوشه ای از نکات طراحی وایجاد نام تجاری برای کودک را بیان کنیم.توصیه ما این است که پس از این خودتان سایر رمز ورازهای برند سازی درزمینه کودکان را با بررسی کسب وکار های موفق کشف کنید.بنابراین از همین الان شروع کنید اگر طراح هستید می توانید در   دوپرو ثبت نام کنید واگر به دنبال یک طراح گرافیک کودک برای کسب وکار خود هستید،می توانید با جامعه طراحان حرفه ای  دوپرو در ارتباط باشید و پروژه های طراحی لوگو ،طراحی سایت ،طراحی کارت ویزیت و…را به صورت مستقیم و یا جمع سپاری ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.