شما اینجا هستید: خانه » آموزش طراحی » معرفی شاخه های طراحی گرافیک:طراحی گرافیک تبلیغاتی

معرفی شاخه های طراحی گرافیک:طراحی گرافیک تبلیغاتی

طراحی گرافیک راهی است برای انتقال پیام و حل مشکلات به وسیله تصاویر ،تایپوگرافی واشکال ورنگ ها ،اما مطمئنا این شیوه انتقال پیام منحصر به یک راه نمی شود به همین خاطرچندین نوع طراحی گرافیک وجود دارد که هرکدام دارای ویژگی ها مختص به خود هستند.

هرچند اغلب آنها همپوشانی دارندولی هر نوع طراحی گرافیک نیاز به مجموعه خاصی از مهارت ها و تکنیک های طراحی دارد. بسیاری از طراحان در یک نوع یا چندنوع خاص ازآنهاتخصص دارندوبرمجموعه ای ازانواع مرتبط ومشابه تمرکزمی کنند.امابه دلیل اینکه تکنولوژی به طورمداوم درحال تغییراست،طراحان بایدهمواره بتوانند انواع جدیدتر را یاد بگیرند و خود را سازگار کنندتا بتوانند به عنوان یک طراح گرافیک متخصص دراین زمینه فعالیت کنند.اگر شما یک طراح مشتاق هستید یا به دنبال خدمات طراحی برای کسب و کارخودهستید،درک انواع طراحی های گرافیکی به شما کمک خواهد کرد که مهارت های مناسب برای این کار را پیدا کنید،بنابراین در این مقاله به بررسی اولین شاخه ازطراحی گرافیک یعنی طراحی گرافیک تبلیغاتی می پردازیم:

 

 بازاریابی و طراحی گرافیک تبلیغاتی

 

اکثر افراد هنگامی که به طراحی گرافیک فکر می کنند اولین چیزی که به ذهن شان می رسد طراحی های تبلیغاتی است یکی از بزرگترین دلایل این اتفاق سرمایه گذاری زیاد شرکت ها و کسب وکارهای دنیا  در بخش طراحی های گرافیکی تبلیغاتی است زیرا همه شرکت ها سعی می کنند تا به وسیله تبلیغات خود بتوانند در پروسه تصمیم گیری مخاطبان تاثیری هر چند کوچک داشته باشند به همین خاطر سعی می کنند تا با توجه به نیازهای مخاطب ،شناسایی و معرفی محصول خود به آنها و برندسازی برای شرکت خود مخاطب را درگیر نمایندو ثابت شده است که در این روال ایجاد جذابیت های بصری معمولا موفق تر عمل می کند بنابراین کسب وکار ها ترجیح می دهند که بخش بیشتری از تمرکز و سرمایه خود را در بخش طراحی های گرافیک تبلیغاتی صرف کنند تا به طور موثر بتوانند با مخاطبشان ارتباط برقرار کنند.

بنابراین معمولا در کنار شرکت های بزرگ دنیا تیم های طراحی بانگاه بازاریابی به صورت تنها  و یا به عنوان بخشی از یک تیم داخلی در شرکت فعالیت می کنند که وظیفه شان به دست گرفتن رسانه های خاص(مثلا تبلیغات مجلات مختلف،بنر هاوپوسترهای چاپی ) و به همراه دیدگاه بازاریابی است که به صورت طراحی های گرافیک تبلیغاتی نمایش داده می شوند البته امروزه کم کم شاهد آن هستیم که نقش این گروه ها در بخش دیجیتال پررنگ تر از تبلیغات های چاپی شده است و مطمئنا در آینده روند دیجیتالی شدن تبلیغات ها بیشتر نیز خواهد شد.

طراحی تبلیغتی پوستر

نمونه هایی از طراحی گرافیک تبلیغاتی:
کارت پستال و آگهی های تبلیغاتی کاغذی
مجله و تبلیغات روزنامه ای
پوستر، تابلو ها و بیلبوردها
اینفوگرافیک ها
بروشورها (چاپی و دیجیتال)
طرح های تبلیغاتی روی خودرو ها
نمادها والمان های تجاری
قالب های ایمیل های تبلیغاتی
طراحی قالب پاورپوینت در ارائه ها
طراحی منو های خدماتی ومحصولات
تبلیغات رسانه های اجتماعی، آگهی ها و گرافیک ها
تصاویر برای وب سایت ها و وبلاگ ها

طراحی تبلیغاتی مجله

طراحی تبلیغاتی خودرو

طراحان گرافیک تبلیغاتی به ارتباطات عالی، مهارت حل مسئله و استراتژی نیاز دارند. همچنین علاوه بر داشتن مهارت در چندین برنامه طراحی گرافیکی و برنامه های نمایش و ارائه، آنها باید با قواعد ونکات طراحی برای محیط های چاپی و آنلاین هم آشنا باشند. ورود وفعالیت در این زمینه یک راه عالی برای طراحان جدید برای یادگیری فرایندها و به دست آوردن مهارت های ارزشمند و تجربه است.

اگر شما نیز به دنبال یک طراح گرافیک تبلیغاتی برای شرکت وکسب وکار خود هستید،می توانید با جامعه طراحان حرفه ای  دوپرو در ارتباط باشید و پروژه های طراحی لوگو ،طراحی سایت ،طراحی کارت ویزیت و…را به صورت مستقیم و یا جمع سپاری ثبت نمایید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.