شما اینجا هستید: خانه » استخدام طراح تجربه کاربری » چگونه بهترین طراح گرافیک را برای کسب وکارتان استخدام کنید

چگونه بهترین طراح گرافیک را برای کسب وکارتان استخدام کنید

هنگامی که کسب وکار شما درحال رشد و اوج گیری است،زمان آن فرا می رسد که ارزش های خلق شده خود را به صورت فراگیرتر در رسانه ها منتشر کنید ،مطمئنا برای انجام بهتر این کار شما باید به دنبال یک طراح حرفه ای برای طراحی لوگو و گرافیک خود باشید که ارزش ها و نام تجاری شما را در آن ها بگنجاند.شاید در ظاهر یافتن یک طراح حرفه ای کار ساده ای به نظر برسد اما اگر تا به حال این کار را انجام داده باشید می بینید که این انتخاب به سادگی اسکرول کردن صفحه اینستاگرام و انتخاب طرح مورد علاقه خود نیست .

درحقیقت ممکن است تعدد بسیار بالای سبک های طراحی وطراحان گرافیک باعث گیج شدن شما بشود به ویژه برای اشخاصی که دید طراحی خوبی ندارند ممکن است ظرافت ها و تفاوت ها قابل تشخیص نباشد  وبعد از مدتی  جستجو تمایز بین اثرها را تشخیص ندهند .اما نگران نباشید ما برای کمک اینجا هستیم و مطمئنا یک راه هدفمند برای انتخاب یک طراح  وجود دارد.

قبل از نگاه به نمونه کارها

قبل از اینکه بخواهید در نمونه کارهای طراحان غرق شوید بهتر است افکار و انتظارات خود را از یک طراح حرفه ای یادداشت و بیان کنید این کار را درست قبل از اینکه بخواهید نمونه ای را بررسی کنید انجام بدهید زیرا باعث می شود هرگاه پس از بررسی چند طرح حس سردرگمی پیدا کردید دوباره با یادآوری این موارد بتوانید تمرکز خود را روی موضوع بدست آورید ودر حقیقت حس خود را مجددا تنظیم کنید.

با سوالات اساسی شروع کنید

هدف شما چیست؟ فقط یک جمله ساده در مورد آنچه شما در تلاش برای رسیدن آن هستید بیان کنید.

بودجه شما چقدر است؟بهتراست کاملا با خود صادق باشید و بررسی کنید که چه هزینه ای را برای انجام پروژه های پیش رو در نظر گرفته اید این عامل باعث می شود در هنگام بررسی دید واضحی از بازه طراحانی که می توانید انتخاب کنید داشته باشید.
بازه دلخواه زمانی خود را تعیین کنید . اگر محدودیت زمانی دارید بهتر است آن را مشخص کنید همچنین می توانید برای تخمین زمان مورد نیاز برای یک طراح مشخص به رزومه او مراجعه کنید.
برای مثال می توانید بگویید “من به یک طراح لوگو برای طراحی لوگو سایت خودم نیاز دارم بودجه من در حدود ۱۵۰تا ۲۰۰ هزارتومان است و می خواهم لوگو در مدت دوهفته طراحی بشود.” ما در سایت دوپرو همواره موارد بالا را به عنوان قدم اول در دریافت سفارشات طراحی لوگو وگرافیک و…از شما دریافت می  کنیم.

سوالات کاربر و طراحی:

مخاطب یا مشتری شما چگونه هستند؟ آنها چه كسانی هستند، كجا زندگی می كنند، برای سرگرمی چه كار می كنند؟

شما می خواهید افرادی که با نام تجاری شما ارتباط برقرار می کنند چه حسی داشته باشند؟
در پاسخ، می توانید لیستی از ویژگی هاو توصیف هارابیان کنید اهمیت پاسخ به این سوالات از این جهت است که می تواند سبک درخواست شما را معین کند و فضای ذهنی شما را قابل تشخیص کند.در دوپرو نیز شما می توانید با بیان ویژگی های شاخص کار خود انتخابتان را هوشمندانه تر انجام دهید.

دراین مرحله باید شما لوگو وطراحی مورد نیاز خود را از لحاظ مدرن ویا کلاسیک بودن،مردانه یازنانه بودن،اقتصادی ویا لوکس بودن و… تعیین کنید.این تمرین علاوه بر اینکه در طراحی ها به شما کمک می کند می تواند دید درستی از مخاطب را برای شما نمایان سازد.

بررسی نمونه کارهای طراحان

پس از اینکه شما پاسخ به سوالات بخش های بالا را یادداشت کردید نوبت به بخش سرگرم کننده بررسی نمونه کارها می رسد،

هنگامی که نمونه کارها را ارزیابی می کنید، همواره دقت کنید که بعضی از عوامل را نمی توان به صورت مطلق تعیین کرد وبه صورت نسبی بین گزینه های پیش روی شما تعیین می شود.نمونه کارها شامل دو بخش کار بصری و داستان پشت اثر است که هر دو بخش آن با توجه به موقعیت آن می تواند تعیین کننده ی موفقیت یک طراحی لوگو وگرافیک باشد. شما می تواند به طور کلی در دو مورد زیر یک طراحی لوگو را بررسی کنید:

چگونه به نظر می رسد

بررسی کنید که طراحی های گرافیک طراح از لحاظ بصری چگونه به نظر می رسد. آیا هر قسمت با سایر بخش های طراحی انسجام دارد؟هر قسمت به طور مجزا چگونه به نظر می رسد؟

من متوجه شده ام که بهترین طراحی های لوگو و گرافیک به صورتی است که تعادلی بین انسجام وزیبایی هر قسمت به تنهایی وجود دارد هر قطعه از کارمعمولا برای یک مشتری متفاوت انجام می شود، لذا باید هر قسمت کاملا بادقت طراحی شود . اگر اجزا کار بیش از حد به هم وابسته باشد، ممکن است نشانه ای از این باشد که دامنه مهارت های طراح کم است.

هر قطعه از طراحی گرافیک می تواند توصیف از آن اثر باشد :

رنگ: گرم یا سرد؟ آیا آنها با هم تطابق دارند؟
فونت: نازک و زیبا و یا جسورانه و بازیگوش؟
بافت: تخت و مدرن یا سه بعدی و دقیق تر؟
شکل: مثلث یا مربع (تمیز) یا منحصر به فرد و ابتکاری است؟ اگر بیش از یک شکل وجود دارد آیا با هم تطابق دارند؟
فضا: آیا فضا برای استراحت چشم وجود دارد ویا شلوغ وآشفته است؟
تایپوگرافی: کلاسیک  است ویا مدرن؟ آیا خانواده های فونت های مختلف با یکدیگر تطابق دارند؟

اما سوال دیگری نیز دراین بین به وجود می آید:
آیا طراح  همه اجزای نمونه کارها را خود ساخته است و یا از یک الگو استفاده کرده است؟ مطمئنا ضروری نیست که همه اجزای طرح را خلاقانه بسازد، اما در صورتی که شما به دنبال یک طراح مبتکر وحرفه ای هستید، می توانید از تکنیک های فنی بالا استفاده کنید.

چطور خوانده می شود

با این حال، نمونه کارهای طراحی فقط مجموعه ای از تصاویر نیست و درکنار آن نکته ای که همواره ما را به طرح جذب می کند خط سیر خلاقانه ای است که در نهایت به هدفی که طراح در پس کار نهفته است باز می گردد.
می توانید در این بخش موارد زیر را در نظر بگیرید:

آیا طراح به طور معنادار مشکل و هدف پروژه را شرح می دهد؟
آیا طراح می تواند به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار کند ونگاه مخاطب محور دارد؟
چه مقدار از آن طرح به طور خلاقانه انجام شده است؟

اگر میخواهید در این مورد واقعا خوب باشید، در یک آزمون کمی خود را به چالش بکشید. اول، به یک لوگو نگاه کنید و حدس بزنید برای نشان دادن چه چیزی به کار می رود: چه صنعت یا محصول آن را نمایندگی می کند، چه ارزش هایی را برای آن متجسم می شوید، چه احساساتی را به شما منتقل می کند؟ سپس، پیش بروید و توصیف طراح پروژه را بخوانید اگر درست حدس نزنید، ممکن است خطا از سمت طراح در توجه نکردن به نیازهای مشتری در یک طراحی بصری باشد. اما پس از آن، اگر حق با طراح بود ، ممکن است تقصیر شما باشد. بنابراین با تمرین بیشتر سعی کنید دید خود را ارتقا بدهید.

 

انتخاب طراح

به دنبال این معیارها باید بتوانید فهرستی کوتاهی از برترین طراحان را انتخاب کنید، بنابراین برای اینکه به طراحان مورد علاقه خود برسید  مصاحبه هایی را برنامه ریزی کنید، همچنین ممکن است از آنها بخواهید رزومه خود را ارائه دهند تا بتوانید احساس درستی از سطح تجربه و کار قبلی آن ها داشته باشید. البته به این نکته نیز توجه کنید که لزوما سابقه بالا نشان دهنده مهارت بالا نیست، اما می تواند به عنوان  یک شاخص به کار رود.

در طول مصاحبه چه شخصی، از طریق تلفن و یا از طریق ایمیل  بایدبتوانید سطح علاقه و افکار طراح را  در مورد پیشنهاد کار خود ارزیابی کنیدو در مورد ساختار کلی کارخود صحبت کنید، مانند انتظارات در مورد زمانبندی، بازخورد، ارتباطات کلی و…
هنگامی که یک طراح گرافیک عالی را پیدا کردید، می توانید با آنها کار کنید تا تصویر های فوق العاده ای را برای شرکت شما ایجاد کنید.

اگر شما به دنبال یک طراح لوگو و گرافیک هستید، میتوانید در سایت دوپرو به صورت جمع سپاری و یا مستقیم سفارشات طراحی لوگو،گرافیک و وبسایت خود را  ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.