شما اینجا هستید: خانه » تجربه کاربری (UX) » ۴ گام طلایی برای دیده شدن در شبکه های اجتماعی

۴ گام طلایی برای دیده شدن در شبکه های اجتماعی

اگر شما در حال راه اندازی کسب و کار یا پروژه، شخصی یا حرفه ای، خود هستید حتما تا به حال به فکر برند سازی در رسانه های اجتماعی افتاده اید.

جمعیت قابل توجهی از افراد جامعه روزانه مقداری از زمان خود را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند تا درجهات مختلف از اخبار ورویدادهای تازه آگاهی یابند بنابراین رسانه های اجتماعی می تواند فرصتی مناسب را درجهت برقراری ارتباط با مخاطبانتان،ارسال پیام شما و تبدیل مخاطبان به مشتریان وفادار برای شما فراهم کند اما برند سازی و دیده شدن در شبکه های اجتماعی نیز اصول خاص خود را دارد که درست همانند استراتژی جامع کسب وکار واستراتژی برند شما نیازمند یک برنامه درست و مدون برای پیشرفت است پس اگر می خواهد در شبکه های اجتماعی وضعیت مناسبی داشته باشید باید درآنجا هم همانند دنیای واقعی برند سازی کنید. اگر برندسازی در رسانه های اجتماعی به درستی صورت بگیرد محصول شما به راحتی به مخاطبان مورد نظر معرفی می شود و درنهایت کسب وکار و فروش شما رونق خواهد گرفت.

اما دقیقا چطور؟

۱٫برند خود را در همه رسانه های اجتماعی یکسان نمایش دهید

مهمترین عامل در برندسازی تجاری در رسانه های اجتماعی چیست؟ ثبات

اگر وب سایت شما دارای یک سبک تجاری (رنگ خاص، فونت ها و  طراحی خاص) باشد، اما صفحه اینستاگرام شما کاملا متفاوت از آن نمایش داده شود و احساس دیگری به مخاطب منتقل کند  وسبک طراحی ها در کانال تلگرام شما با وبسایتتان متفاوت باشد . خلاقیت شما قابل تحسین است اما باید بدانید که نام تجاری نامتقارن گیج کننده است و مخاطبان شما انتظار دارند که لوگو و برند شما رابدون توجه به جایی که آنها آن را تجربه می کنند،به یک شیوه ببینند . داشتن نام تجاری  متفاوت در مکان های مختلف در رسانه های اجتماعی باعث می شود مخاطب پیام یکسانی را از کسب وکار شما دریافت نکند و در نهایت به فروش شما آسیب می رساند.

هنگامی که شما پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را ایجاد می کنید، سبک طراحی خود را به برند خود اضافه کنید. یک پالت رنگی متناسب انتخاب کنید. از این رنگ ها در نمایه خود استفاده کنید. آیا یک تصویر قهرمانانه دارید تا مردم با برند خود ارتباط برقرار  کنند؟  از آن به عنوان تصویر کاور فیس بوک یا توییتر استفاده کنید. آیا لوگو دارید؟ (و اگر نه، وقت آن است که یک طراحی لوگو را بسازید!) از آن به عنوان تصویر پروفایل خود استفاده کنید تا بلافاصله برای مخاطبانتان قابل تشخیص باشد.

۲٫محتوای مفید و ارزشمند ایجاد کنید

 

بخش بزرگی از موفقیت در رسانه های اجتماعی، شناسایی نام تجاری خود به افراد جدید در سراسر دنیاست  اما راه انجام این کار چیست؟ محتوای ارزشمند به اشتراک بگذارید.

محتوا اساس  رسانه های اجتماعی است و می توان گفت کل صنعت رسانه های اجتماعی پیرامون تولید و بازاریابی محتوا می گردد.بنابراین برای برندسازی به وسیله بازاریابی محتوا شما باید خود را به عنوان یک منبع اطلاعات عالی در هرصنعت خاصی که در آن قرار دارید معرفی کنید محتوای شما باید به شکلی باشدکه مخاطب را به کلیک کردن ،درگیر شدن و اشتراک گذاری ترغیب نماید واین اساس موفقیت رسانه های اجتماعی شماست.به همین خاطر شما باید در درجه اول تعیین کنید که چه نوع مطلبی برای مخاطب شما جذاب است و او را به سمت کسب وکار شما متمایل می سازد،مشخص کنید که مخاطبان خاص شما چه کسانی هستند و محتوای درخواستی آنها چیست سپس این مطالب را به صورت منظم به نسبت موضوعاتی که مخاطبانتان در آن قرار دارند منتشر کنید،اینکه آیا تصمیم به تمرکز بر محتوای ویدئویی یا gifو یا هر نوع مطلب دیگر دارید بسته به نوع کسب و کار شما متفاوت است و میتواند متغیر باشد به عنوان مثال ممکن است یک برند در زمینه گرافیک بیشتر بر روی محتوای تصویری و طراحی های گرافیکی تمرکز کند اما یک برند در زمینه مشاوره کسب وکار بیشتر مطالب متنی منتشر کند.

۳٫تصاویر جذاب منتشر کنید

 

گفتیم که ممکن است کسب وکارهای مختلف محتوای خود را درانواع گوناگون تولید کنند اما نکته مهم اینجاست که برند شما در هرزمینه ای که باشد نمی توانید بدون اینکه تصویری از آن منتشر کنید در مورد آن صحبت کنید و نکته مهم تر این است که برخی از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام کاملا مبتنی بر تصاویر هستند، تصاویر می توانند جذابیت مطالب را به طرز معجزه آسایی بیشتر کنند به طوری که پست های که دارای تصاویر هستند در فیس بوک ۲٫۳ برابر بیشتر مخاطب را درگیر می کنند و در توییتر ۱٫۵ برابر بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند بنابراین اگر تصاویر را از برنامه های خود در شبکه های اجتماعی حذف کرده اید درصد موفقیت خودتان را نسبت به حالت معمول بسیار کمتر کرده اید.برای تولید تصاویر دلخواه و اختصاصی می توانید با یک عکاس و یا طراح گرافیک همکاری کنید اما اگر خودتان می خواهید اقدام به تولید تصویر کنید کافی است نگاهی عالی داشته باشید و توجه مخاطبتان را جلب کنید البته هیچ وقت فراموش نکنید که تصاویرتان باید پیرامون محصول، خدمات و یا خودتان (اگر درحال برند سازی شخصی هستید) باشد.
اگر می خواهید نکات مثبت و مفید را به مخاطب خود انتقال دهید ودرحالت کلی الهام بخش باشید میتوانید از تصاویر و جملات نقل قول استفاده کنید اما فراموش نکنید که در این مطالب نیز لوگو ،پالت رنگی و سبک طراحی خود را به کار بگیرید.

۴٫ اجتماعی باشید

 

آخرین نکته ما این است: اگر می خواهید با برند و لوگو تجاری خود در رسانه های اجتماعی موفقیت پیدا کنید باید واقعا اجتماعی باشید به همین دلیل است که یک رسانه،اجتماعی نامیده می شود بنابراین اگر هر یک از دنبال کنندگانتان به شما توییت می کند ،سعی کند با حوصله آن را بررسی کنید وپاسخ دهید هنگامی که شخصی یک سوال ویا یک نظر در صفحه اینستاگرام شما منتشر می کند با آغوش باز آن را پذیرا باشید.

رسانه های اجتماعی یک رابطه دوطرفه هستند، بنابراین باید در هردو جهت فعالیت کنیم. نام تجاری خود را بر روی رسانه های اجتماعی بسازید و در کنار آن با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. هرچه بیشتر درگیر شوید، مخاطبانتان بیشتر درگیر خواهند شد!

 *برند سازی کنید

شما اصولی که برای ساخت یک برند در رسانه های اجتماعی لازم است را فراگرفته اید بنابراین از همین الان شروع کنید و سعی کنید با تمرین سایر مهارت ها را نیز بیاموزید،همچنین در صورتی که دنبال یک طراح لوگو و گرافیک برای رسانه های اجتماعی خود هستید، میتوانید در سایت دوپرو به صورت جمع سپاری و یا مستقیم سفارشات طراحی لوگو، گرافیک و وبسایت خود را  ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.