شما اینجا هستید: خانه » آموزش طراحی » یک اینفوگرافیک حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

یک اینفوگرافیک حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از مهم ترین نکاتی که همواره  در طراحی تجربه کاربری توسط طراحان گرافیک باید مورد توجه قرارگیرد، انتقال پیام با در نظر داشتن جذابیت وسادگی است،یک تصویر به تنهایی می تواند جذاب و همچنین برای فهم ساده باشد اما اغلب تصاویر نمی توانند اطلاعاتی را منتقل کنند واژه ها جزئیات بیشتری را ارائه می دهند، اما برای فهم بیشتر وقت نیاز دارند،بنابراین چاره چیست؟

طراحی اینفوگرافیک در حقیقت ترکیبی از نقاط قوت  هردوی این ها برای برقراری ارتباط موثر با مخاطب است،یعنی علاوه بر اینکه زیبا وجذاب است دارای خلاصه ای از اطلاعات برای رساندن به مخاطب نیز می باشد به همین دلیل است که ما پیشنهاد می کنیم از اینفوگرافیک برای کسب وکار خود استفاده کنید.درادامه با هم نحوه انجام آن رابررسی می کنیم:

اغلب از اینفوگرافیک  برای ارائه خلاصه ای از اطلاعات زیاد در فضای محدود استفاده می شود و یا در مواردی چون تحلیل داده های یک بررسی و یا آمارگیری. به عنوان مثال، آنها می توانند نشان دهند چگونه اطلاعات در مناطق مختلف جغرافیایی توزیع می شود.  همچنین می توانند یک جدول زمانی را به طور واضح تر نمایش دهند یا یک تجزیه و تحلیل را را ساده تر نشان دهند. اینفوگرافیک می تواند یک مقایسه تصویری از محصولات، خدمات یا ایده ها را ارائه دهد و همچنین می تواند مراحل انجام یک کاررا به مخاطب معرفی کند. در نهایت، اینفوگرافیک ها می توانند برای ارائه لیست ها وگزارش ها هم جذاب باشند، زیرا آنها چیزهایی را که معمولا خسته کننده هستند (مثل گزارش های درآمد و لیست محصولات) بسیار جالب تر می کنند.

 

چرا یک اینفوگرافیک تاثیرگذارتراست؟

مغز همواره ۹۰ درصد از اطلاعات خودش را به صورت تصویری دریافت می کند و نکته دیگر این است که ما فقط حدود ۱۰ درصد از اطلاعاتی را که بعد از سه روز از آن می شنویم صرف نظر می کنیم مگر آنکه با تصاویر همراه باشد اطلاعات با تصاویر ۶۵ درصد از زمان به یاد می آید. جای تعجب نیست،زیرا ۶۵ درصد از ما یادگیری بصری داریم.همچنین تحقیقات قبلا ثابت کرده است که اینفوگرافیک ها  ترافیک وب را افزایش می دهد و رسانه ها وشبکه های اجتماعی نیز که تصاویر بیشتری دارند جذاب تر هستند.

اینفوگرافیک ها و کسب وکارهای کوچک

اینفوگرافیک برای کسب وکارهای کوچک بسیار مفید است.ویکی از عالی ترین ابزارها برای آگاه ساختن مخاطب از نام تجاری شما،افزایش ترافیک سایت شماوبهینه سازی آن برای موتورهای جستجو هستند .کسب وکارهای کوچک زمان زیادی را صرف ارتباط با داستان برند خود می کنند و اینفوگرافیک ها این کار را مؤثرتر و به یاد ماندنی تر انجام می دهند. اینوگرافیک ها حتی از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه تر هستند، زیرا شما فقط باید یکبار این اطلاعات را ایجاد کنید، اما می توانید از آن بارها استفاده کنید. آن را از طریق ایمیل، در چندین سیستم عامل رسانه های اجتماعی، در اطلاعات بازاریابی وابسته خود، در وب سایت خود و هر جای دیگری که انتخاب می کنید، به اشتراک بگذارید.در نهایت اینکه. آنها عمر طولانی مدت دارند و اگر موضوعات مناسب را انتخاب کنید، آنها برای ماهها یا حتی سالها مناسب و قابل استفاده هستند

چه مواردی را می توان در قالب اینفوگرافیک پیاده کرد؟

در اینجا چندین مورد از انواع اینفوگرافیک هایی که ممکن برای کسب وکار ها کارایی داشته باشد را ذکر می کنیم:

۱٫همه چیز را مقایسه کنید

اگر شما خدمات، محصولات یا چیزهای دیگری را می خواهید مقایسه کنید ، اینفوگرافیک بهترین راه برای انجام آن است. به عنوان نمونه در مثال پایین  فعالیت کاربران اینترنت ایران وجهان را مقایسه می شود.

آموزش طراحی اینفوگرافیک مقایسه ای

اینفوگرافیک

۲٫یک جدول زمانی ایجاد کنید

شما می توانید خط سیر زمانی و یا داستان شرکت خودرادرقالب یک طراحی همان طور که طراح در مثال زیر انجام داده است پیاده کنید.

آموزش طراحی اینفوگرافیک جدول زمانی

اینفوگرافیک

۳٫توضیح در مورد یک خدمت

برای مفاهیم پیچیده مانند  توضیحات مفصل از خدمات می توانید به وسیله سوالاتی که با چرا وچگونه آغاز می شود مسئله راشفاف تر نمایید و در ادامه به بررسی مطلب بپردازید . شما می توانید برای هر سوال راه حل های بصری ارائه دهید و مخاطبان خود را درگیر کنید.

۴٫ویترین محصول یا خدمات

می توانید لیستی از محصولات خود را به همراه ویژگی های شاخص هر کدام در یک نمای گرافیکی به نمایش بگذارید روند نمایش محصولات شما می تواند براساس افزایش قیمت،روند تکاملی و تفاوت در کاربری محصول باشد.

۵٫لیست ها

تهیه فهرستی از ده شرکت ،خدمت ،محصول ویا هرچیز دیگری که مورد توجه مخاطبان شما می باشد همواره از محبوب ترین مطالبی است که می توانید آن را به اشتراک بگذارید وترافیک وبسایت خود را افزایش دهید.

آموزش طراحی اینفوگرافیک لیستی

اینفوگرافیک

۶٫معرفی یک محصول جدید

اینفوگرافیک می تواند یک روش منحصر به فرد برای معرفی محصول جدید شما به مخاطبتان باشد دراین طرح می توانید به معرفی کلی ،ویژگی ها مزایا و معایب وبررسی هر ویژگی از محصول خود بپردازید.

 

نکاتی برای ایجاد یک اینفوگرافیک موفق:

 

۱٫مخاطبان خود را بشناسید

همانطور شما برای هر پست وبلاگتان اطلاعات مورد نیاز مخاطبان خودرا در نظر می گیرید  در اینفوگرافیک نیز این موضوع را باید رعایت کنید این بدان معنی است که نه تنها کلمات، بلکه تصاویر، فونت ،تایپوگرافی و رنگهایی که با مخاطبان مورد نظر شما مرتبط هستند را باید در کنار مطلب اصلی به کارببرید.

۲٫موضوعات عالی را انتخاب کنید

پس از اینکه مخاطب خود را شناختید موضوعاتی را انتخاب کنید که بتواند برای او جذاب وکاربردی باشد در حقیقت انتخاب موضوع عاملی است که تعیین می کند مخاطب شما چقدر احتمال دارد درگیر مطلب بشود و می توان گفت انتخاب موضوع از اصلی ترین ارکان یک طراحی اینفوگرافیک است.

۳٫آگاه کردن

موضوع خود را با دقت مطالعه کنیدو با کمترین تعداد کلمات پیام را به مخاطب برسانید. در واقع، اینفو گرافیک  شما باید در صورت امکان بهینه ترین حالت ممکن باشد ،البته در این بین از آمار و گاهی اوقات نقل قول های قدرتمند نیز می توانید استفاده کنید .

 

۴٫مخلوط کردن

حالا که اطلاعات زیادی را جمع آوری کردید آن ها را درچند دسته کلی تقسیم بندی کنید و تا حد امکان آن ها را تبدیل به نکات ساده وقابل فهم نمایید.

 

۵٫جریان و شکل

از ارائه اطلاعات به صورت پراکنده و غیرپیوسته اجتناب کنید دسته های اطلاعات شما باید به خوبی با هم مرتبط باشند می توانید به صورت یک داستان مفهوم را به صورت تصویری به مخاطب برسانید.

 

۶٫تبدیل به اطلاعات بصری

اکنون وقت آن است که همه اطلاعاتتان را تبدیل به طراحی گرافیکی کنید. اگر شما با طراح کار می کنید، در این قسمت باید باهم هماهنگ باشید, به آنها اطلاعات بدهید، به آنها بگویید که اهداف شما چیست، و با بیان بازخورد کارهایشان طرح را تکمیل کنید.

۷٫نکات فنی را رعایت کنید

سعی کنید پس از طراحی گام به گام آن را از لحاظ اندازه و شکل نیز بررسی کنید،عرض اکثر اینفوگرافیک ها حدود ۸۰۰تا ۱۰۰۰پیکسل است و طول آن به اندازه اطلاعاتی است که می خواهید بیان کنید ،سپس نوبت عناصر دیگری چون تنظیم رنگ تنظیم فونت ها و تایپوگرافی ها فرامیرسد سعی کنید در کل طراحی خود بیش از دو الی  سه فونت استفاده نکنید همچنین تا حد امکان سعی کنی از عناصری در طرح خود استفاده کنید که هویت شرکت و فعالیت شما را می رساند.موضوع دیگری که باید حتما به آن دقت داشت ذکر منابع مورد استفاده شده در طرح شماست و درنهایت مطمئن شوید که هر مطلبی که در اینفوگرافیک بیان کرده اید به صورت گرافیکی  نیز بیان شده است.

همان طور که بیان شد طراحی اینفوگرافیک می تواند تاثیرات فوق العاده ای در پیشرفت کسب وکار شما داشته باشد در صورتی که احساس می کنید کسب وکار شما نیاز به اینفوگرافیک دارد میتوانید از صفحه طراحان سایت دوپرو ،به صورت جمع سپاری ویا مستقیم با طراحان ما همکاری کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.