شما اینجا هستید: خانه » Brand Experience » چه اسمی برای کسب و کارمان انتخاب کنیم؟

چه اسمی برای کسب و کارمان انتخاب کنیم؟

Branding، یک تمایز کلیدی و اصلی است که شرکت های خوب را از بزرگ جدا می کند.brand شما شامل مجموعه ادراکی است که مشتریان شما از کسب و کارتان دارند، حال ممکن است این درک بر اثر ارتباط مستقیم با شرکت شما و یا به طور غیر مستقیم ایجاد شده باشد. نام تجاری شرکت شما اولین نقطه تماسی است که مشتریان شما از طریق آن با کسب و کار شما آشنا میشوند.نام بزرگ و مهم نمی تواند یک شرکت بد را حفظ کند.با این حال، داشتن یک نام مناسب میتواند هر عنصر و بخش از هویت جاری شما را تقویت کند.

در اینجا به برخی از راهنمایی های مورد نیاز در مورد چگونگی انتخاب یک نام مناسب برای شرکت تان اشاره خواهیم کرد.

۱- شناسایی احساسات ضروری

نام شرکت شما باید مجموعه خاصی از احساسات را هنگامی که توسط کاربران شما دریافت می شود،  را فرا می گیرد.به عنوان مثال، یک شرکت بیمه نیاز به ایجاد احساس امنیت و اعتماد با نام تجاری خود دارد.بنابراین فکر کنید که  چه احساساتی  نسبت به بقیه اهمیت بسیار زیادی دارند تا زمانی که مشتریان شما در مورد شرکت و brand شما حرف میزند به آن دست یابند.

Necessary Emotions

۲- یک نام ساده انتخاب نمایید

داشتن یک نام منحصر به فرد مانند شمشیر دو طرفه است. انتخاب یک نام سفارشی ممکن است به زحمت به بالاترین نتایج جستجوی گوگل برسد.و همچنین اگر مشتری های شما در بیان و گفتن نام تجاری و brand شما دچار مشکل باشند  این امر مانع توانایی آنها در به اشتراک گذاری محصول و خدمات خود با دیگران خواهد شد. در صورتی که افراد نام شرکتهایی که دارای عناوینی با تلفظ ساده تر هستند را راحتتر با دیگران به اشتراک خواهند گذاشت.

نکته مهم: برای بررسی این مساله میتوانید از تست تلفن استفاده نمایید. به شکل که با شخصی تماس بگیرید و نام شرکت را پشت تلفن به او بگویید و این شخص باید قادر باشد بدون خطا این نام تجاری را بنویسد. یا حداقل بتواند بدون مشکل نام تجاری را تکرار نماید.

phone test

۳- یک لیست طولانی تهیه کنید

انتخاب یک نام تجاری مناسب برای brand ، به طور معمول بر اساس نیازها صورت نمی گیرد. باید اعضای تیم با یکدیگر موارد زیر را انجام دهند:

  • هر کلمه ای که ممکن است  در مورد brand نام تجاری شرکت شما به ذهن افراد برسد را یادداشت نمایید.
  • مدت زمان نوشتن این کلمات را به دو دقیقه محدود نمایید.
  • کلماتی را که مفهوم محصول یا خدمات شرکت شما را منتقل می کنند را در نظر بگیرید.
  • به اصطلاحات فنی و  یا احساساتی که مرتبط با کسب و کار تان هستند توجه نمایید.

logospotifyدر مرحله بعد سعی کنید هر یک از اعضای تیم جداگانه با ترکیب کلماتی که توسط تیم تولید شده  نام هایی را برای شرکت ایجاد کنند.و هنگامی که شما و هریک از اعضای تیم تان لیست های نام جداگانه ای تهیه کردند. این لیست ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارید و در مورد نام هایی نسبت به بقیه جذاب تر هستند با هم بحث نمایید.

 

توجه به میزان نفوذ و صدای کلمه

صداهای مشخص توانایی خاصی در برانگیختن احساسات اشخاص دارند.نام هایی که با صامت های نرم، مانند “m” و “n” شروع می شوند، تمایل دارند احساسات مثبت را بیان کنند.و میتوانید از این نکته برای کمک به ایجاد یک تصور مثبت از نام تجاری خود استفاده نمایید.به عنوان مثال، کلماتی را انتخاب کنید که دارای قافیه، صامت های مکرر و  یا صداهای مشابه هستند.logo

میزان پتانسیل نام تجاری خود را ارزیابی نمایید.

هنگامی که مطمئن شدید که هیچ شرکت دیگری از نام های انتخابی فهرست های شما استفاده نمی کند، آنها را در بازار آزمایش کنید.از مشتریان و افراد دیگر در صنعت خود بپرسید که در مورد هر یک از نام های فهرست شما چه احساسی می کنند.اسامی پیشنهادی خودتان را بر اساس شباهتی که با یکدیگر دارند دسته بندی کنید.و این امر باعث می شود که تشخیص دهید چه نامی در میان بقیه جذابیت بیشتری دارد.

 

در صورتی که تمایل دارید برای انتخاب نام شرکت خود از ایده خلاقانه افراد زیادی استفاده نمایید میتوانید از طریق لینک زیر توضیحات کسب و کارتان را در سایت دوپرو ثبت نمایید  و به صورت یک پروژه این انتخاب نام برای شرکت تان را ثبت نمایید.

لینک : ثبت پروژه انتخاب نام شرکت

لیست طراحان :  مشاهده طراحان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.