شما اینجا هستید: خانه » تجربه کاربری (UX) » دایره کامل Experienc ها (UX, CX , BX)

دایره کامل Experienc ها (UX, CX , BX)

نمودار زیر ایده های نظری در مورد  (User Experienc (UX و (Customer Experienc (CX  و (Brand Experienc (BX  را به تصویر کشیده است. و  آن را به صورت یک چرخه ارتباطی نشان میدهد که یک الگوی مشخص و  قابل پیش بینی را هنگامی که مشتری وارد سیستم میشود، دنبال میکند.
حوزه ی هر یک از این Experienc ها،  زیر مجموعه ای از دیگری میباشد، و هر کدام در کنار دیگری قرار میگیرد تا  در نهایت تجربه کلی (total experience) اکوسیستم را  ایجاد کنند.


User Experienc :  به تعامل کاربر با محصول میگویند.
Customer Experienc : به  مجموعه  فعالیت های مورد نیاز در سراسر چرخه فروش و استفاده از محصول  گفته میشود.
Brand Experience  :  نتیجه تجمعی Cx بازار است. و مقدار  آن در نهایت ارزش برند را تعیین می کند.

در تصویر زیر مراحلی که یک کاربر محصول را می شناسد تا زمانی که به یک مشتری راضی و همیشگی تبدیل شود نشان داده شده که متوجه می شویم در کدام یک از این مراحل نیاز به Ux، Cx یا Bx خوب داریم.
برای مثال در مرحله که ای که مشتری محصول را می شناسد(Know)، در مرحله ای که به محصول علاقه مند میشود(Like)، در مرحله ای که به محصول اعتماد می کند(Trust) نیاز به دانش Bx یا brand Experience دارد



UX-CX-BX
برای ورود به چرخه ی Experience (تجربه) بالا، ابتدا باید مشتری بتواند محصول شما را از طریق کانال های بازاریابی مختلف پیدا کند. و در این حالت اولین شانس فراهم میشود تا  مشتری بتواند از محصول شما آگاهی پیدا کرده و در صورتی که ببیند نیازهای او از طریق این محصول برطرف میشود،  آن را خریداری کند.
و این جریان تا زمانی که مشتری در حال استفاده از محصول شما است ادامه پیدا میکند. و پس از آن، در صورتی که مشتری تجربه موفقی از محصول شما داشته باشد مباحثی مثل ارائه پشتیبانی و خدامت  پس از فروش مطرح میشود. و شما باید از طریق راه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی بازخورد تمام این مشتری ها را جویا شوید.

Brand یک راه برای رسیدن به تجربه های مشتری میباشد:

که به صورت یک الگوی پیشرونده میباشد، و در ابتدا با کسب دانش در مورد شرکت آغاز می شود.

و ادامه آن  در صورتی اتفاق می افتد که شما از طریق بازاریابی، تمام تجربه های مورد نیاز را درک کنید.

و همچنین یک کلید اصلی برای ایجاد یک استراژی است که میزان پتانسیل این چرخه را بالا میبرد.

UX-CX-BX
نتایجی که از این نمودار بدست می آید و تجربه های مربوط به آن شامل موارد زیر میباشد:

  • ایجاد آگاهی های مورد نیاز  در مورد محصول برای  مشتری
  • داشتن بینش و درک صحیح از مفاهیمی مانند Ux, Cx , Bx
  • داشتن پلن های استراژی صحیح برای تقویت لینک های ضعیف
  • ایجاد یک فرهنگ و رویکرد روشن تر برای مشتری ها


 

دوپرو فرصت جمع سپاری را برای طراحان و کارفرما ها ایجاد کرده تا بتوانند با رضایت بیشتری همکاری کنند و از خلاقیت خود نهایت بهره مندی را داشته باشند.

در صورتی که  به انجام پروژه طراحی گرافیکی و هر نوع طراحی حرفه ای دیگر برای کسب و کارتان نیاز دارید میتوانید آن را درسایت  دوپرو ثبت نمایید تا طراحان زیادی برای شما طرح بزنند و شما از بین آنها طرحی که میپسندید را انتخاب نمایید.
لینک ثبت پروژه : ثبت پروژه جمع سپاری طراحی

لیست طراحان :  مشاهده طراحان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.