شما اینجا هستید: خانه » آموزش طراحی » معرفی شاخه های طراحی گرافیک:طراحی گرافیک محیطی

معرفی شاخه های طراحی گرافیک:طراحی گرافیک محیطی

تکنولوژی های نوین ارتباطی فرم های جدیدی از تبلیغات را برای ما ممکن کرده است.اما هنوز هم فرم های قدیمی جایگاه خود را دارند و تاثیر گذارند.طراحی گرافیک محیطی یکی از مهم ترین دسته های فرم های ارتباطی وتبلیغاتی است که علیرغم سابقه بالا روزبه روز در حال پیشرفت و به روز رسانی است.طراحی گرافیکی محیطی باعث ایجاد ارتباط افراد با محیط پیرامونشان خواهد شدوتجربه آن ها را ازمحیط بهبود می بخشد ودر نتیجه اماکن را به یادماندنی تر،جذاب تر وحتی آموزنده تر می کند.

طراحی گرافیک محیطی

نمونه هایی از طراحی گرافیک محیطی:

  • نشانه وعلائم
  • تابلوها ونقاشی های دیواری
  • نمایشگاه ها و موزه ها
  • محیط های کاری
  • سرویس های حمل و نقل عمومی
  • فروشگاه های محصولات
  • تبلیغات دراستادیوم های ورزشی
  • تبلیغات دررویداد و کنفرانس

طراحی گرافیک محیطی

 

گونه خاصی از طراحی گرافیک محیطی شامل علائم طراحی شده و نشانه های بصری است که با هدف شناسایی محیط واطلاع رسانی درمورد مکان استفادمی شود وباعث جلوگیری ازگیج شدن وسردرگمی خواهد شد.

طراحی گرافیک محیطی زمینه ای چند رشته ای است که گرافیک، معماری، طراحی داخلی و طراحی صنعتی را ادغام می کند.  طراحان با افراد مختلف در هر کدام از این زمینه ها برای طراحی و اجرای طرح های خود همکاری می کنند. به همین دلیل طراحان معمولا آموزش و تجربه در طراحی گرافیک و معماری دارند. آنها باید با مفاهیم طراحی صنعتی آشنا باشند و بتوانند طرح های معماری را بخوانند و طرح بندی کنند.

درشکل سنتی طراحی گرافیک محیطی معمولا از طرح های چاپی و ثابت استفاده می شود اما امروز نمایشگرهای دیجیتال وتابلوهای متحرک نیز به این دسته اضافه شده اند وباعث بهبود تجربه کاربران در محیط های مختلف شده اند.

شما هم میتوانید هم اکنون تبلیغات خود رابه صورت محیطی انجام بدهید ویا محیط اطراف خود را زیباترکنید کافی است به صورت مستقیم و یا جمع سپاری طرح دلخواه خود را با  جامعه طراحان حرفه ای  دوپرو درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.