شما اینجا هستید: خانه » آموزش طراحی » شش تکنیک طراحی ازبزرگترین فروشگاه های اینترنتی دنیا

شش تکنیک طراحی ازبزرگترین فروشگاه های اینترنتی دنیا

حتما شما هم تا کنون تجربه ی خریدازفروشگاه های اینترنتی راداشته اید،به نظر شماطراحییک فروشگاه اینترنتی چه تفاوتی با طراحی یک سایت خبری دارد؟ چه نکاتی باعث می شود که کاربران در یک فروشگاه اینترنتی راحت تر و با حس بهتری خرید کنند؟ ما در ادامه چند تکنیک را بیان می کنیم که بزرگترین فروشگاه های اینترنتی دنیا از آن ها استفاده می کنند:

۱٫پس زمینه و تم مناسب انتخاب کنید.

اولین و مهمترین قسمت در طراحی وبسایت فروشگاهی تنظیم تم و پس زمینه مناسب است،در حقیقت پس زمینه همانند ستون فقرات طراحی سایت شماست و به طور مستقیم می تواند روی تجربه کاربری و حس مخاطب در استفاده از سایت شما تاثیر گذارباشد.در هنگام انتخاب وتنظیم تم سایت بهتر است ابتدا سوالات زیر را مطرح نمایید تا بتوانید با دید بهتری نسبت به موضوع پس زمینه و تم مناسب را انتخاب کنید:

  • برای مشتری خود چه احساسی را باید ایجاد کنم؟ (طرح بندی، اندازه تصویر، قرار دادن متن و…درکنار هم  تجربه کاربران را شکل می دهند.)
  • برخی از ویژگی های مورد نظر من برای فروشگاه چیست؟
  • رقبا من چه کار می کنند؟ ( توجه داشته باشید که  منظور ما تقلید از رقبا نیست بلکه بررسی مزایا ومعایب کار آن هاست)
  • می خواهم محصولاتم را چگونه نمایش بدهم؟
  • بودجه من برای طراحی قالب سایت چقدراست؟

یکی از نکات مهم در انتخاب پس زمینه وتم شما این است که بیش از حد درباره تایپوگرافی و طرح های رنگی نگران نباشید. اغلب اوقات این موارد را می توانید پس از پایش کار خود سفارشی سازی نمایید.

۲٫از سردرگمی کاربرجلوگیری کنید.

یکی از شایع ترین مشکلات در طراحی های الکترونیکی استفاده از اطلاعات بیش از حد در سایت است، ممکن است که شما وسوسه شوید که همه دستاورد های خود را به نمایش بگذارید، اما آیا تاریخچه وهمه دستاوردهای برند شما برای مشتریانتان مهم است؟ مطمئنا خیر،بنابراین بهتر است در انتقال اطلاعاتتان به حوصله مخاطبان هم دقت داشته باشید وسعی کنید تنها اصول شاخص ودستاوردهای کلیدی خود را بیان نمایید.این اتفاق می تواند در معرفی محصولاتتان هم بیفتد یعنی شما می توانید از میان محصولات خود تنها مهمترین و پرمخاطب ترین آنها را در صفحه ابتدایی تان به نمایش بگذارید.

در دنیای طراحی، اطلاعات بیش از حد تحت عنوان “cognitive overload.” شناخته می شودو باعث می شود کاربران درتصمیم گیری و انتخاب خود دچار مشکل بشوند.بنابراین طراحی برتر از دید کاربران طرحی است که روان و واضح وساده باشد.

۳٫زمان بارگیری را بهبود ببخشید.

زمان بارگیری اگر بیش از حد طول بکشد می تواند کل کسب و کار شما را از بین ببرد. هر ثانیه اضافی که صفحه شما برای بارگیری طول می کشد،نرخ تبدیل شما را  ۷٪ و نرخ نمایش صفحات شمارا ۱۱٪ کاهش می دهد. حتی غیراز تاثیر در تجربه  کاربری، سایت های سریع تر در گوگل در رده بالاتری قرارمی گیرند، بنابراین بهبود زمان بارگذاری شما به UX و SEO کمک می کند.

عوامل بسیاری می تواند در زمان بارگذاری سایت شما موثر باشدوتکنیک های متعددی وجود دارد که به طور کلی برای کاهش بار بارگیری کمک می کند،به عنوان مثال می توانید:

  • تصاویر را فشرده کنید:مطمئنا، شما می خواهید که برای نمایش بهتر محصولتان از تصاویرباکیفیت استفاده نمایید،اما متاسفانه تصاویر بسیار باکیفیت سایت شما را کند تر خواهند کرد.ابزارهای آنلاین رایگان مانند Compressor.io می توانند حجم فایل شمارا حدود ۵۰ درصد کاهش دهند.بدون آن که کیفیت تصویر را تحت تاثیر قرار دهند.
  • ویجت های غیر ضروری را حذف کنید :موارد اضافی سایت مانند ویجت ها، برنامه ها و سایر پلاگین ها می توانند زمان بارگیری را کاهش دهند.
  • از قالب های بهینه استفاده کنید.

اگر مطمئن نیستید که زمان بارگذاری شما چقدر است یا از چگونگی بهبود آن اطلاعی ندارید، می توانید از ابزار PageSpeed Insights استفاده کنیدزیرا علاوه بر اینکه سرعت سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند، به شما توصیه هایی در مورد نحوه بهبود آن نیز می دهد.

۴٫از طرح های شخصی ومخصوص استفاده کنید.

هنگامی که شما از یک قالب آماده ویا سایت ساز آنلاین استفاده می کنید ،این ریسک وجود دارد که مانند سایر سایت ها به نظر برسید واقبال عمومی به سایت شما کمتر بشود، بنابراین بهتر است تا حد امکان در لوگو،طراحی سایت،کارت ویزیت و…از طراحی های اختصاصی استفاده کنید.

همچنین سبک عکاسی شما، ظاهر سایت شما را حتی بیشتر از موضوع کلی تعیین می کند. نحوه ی عکس محصول و عکس های تبلیغاتی می تواند شخصیت منحصر به فردی ازشما را به نمایش بگذارد.

۵٫ارزش های کارخودتان را به طور شفاف بیان نمایید.

استراتژی خوب برای هر کسب و کار، چه در تجارت الکترونیک وچه درسایر زمینه ها بستگی به ارزش های رقابتی آن تجارت کسب وکار دارد.تعیین کنید که چگونه نام تجاری شما به مشتری احتمالی شما کمک می کند؟چرا آنها باید از سایت شما بازدید کنند؟

اغلب این موارد توسط یک تیتر یا سرنخ سریع و مختصر در صفحه اصلی به دست می آید،که متن آن معمولا بزرگتر از متن های دیگر است، با رنگ یا فونتی که فورا توجه را جلب می کند نوشته شده است.

طراحی فروشگاه اینترنتی

به خاطر داشته باشید که گزاره های ارزش رقابتی خود را باشعارتان اشتباه نگیرید. گزاره های ارزشی با مخاطبان ارتباط برقرار می کنند تا بیان کنند که نام تجاری شما چگونه می تواند زندگی خریداران شما را بهبود بخشد.اما شعارها به طورجذاب و به یاد ماندنی بر ذهنیت مردم تاثیر می گذارند.

۶٫آنالیز وپایش

پس از اینکه سایت شما به دلخواه شما ساخته شد، کار مدیر سایت شروع می شود.زیرا ممکن است سایت شما به اندازه کافی برای مشتری هدفتان بهینه نشده باشد. بهتراست با استفاده از تست ها وپایش ها سایت خود رابرای کاربران هدفتان شخصی سازی نمایید.

تست A / B یکی از موثر ترین تست های کاربر برای بهینه سازی نرخ تبدیل است. تست A / B همچنین بانام  “تست تقسیم” نیز شناخته می شود، دو نسخه همزمان از صفحه نمایش  در برگرفته می شود و بررسی می شود که چگونه افراد در هر کدام رفتار می کنندسایر شرایط در هر دو برابر است.

تستa/b

تست A / B به شما کمک می کند تا سایت خود را با نیازهای مشتری خود سفارشی کنید. شما می توانید تمام موارد جزئی سایت خود را دقیق تنظیم کنید، مانند:

بهترین شیوه برای هر یک از این عوامل بسته به گروه مشتری متفاوت است، بنابراین هیچ پاسخ معین و درستی وجود نداردو مهم ترین چیز این است که بتوانید مخاطب خود را به درستی بشناسید ونیازهایشان را تامین کنید.

اصول بیان شده نکاتی بود که درهمه فروشگاه های اینترنتی بزرگ دنیا قابل مشاهده است،اگر شما هم برای ایجادفروشگاه اینترنتی خود نیاز به طراح دارید می توانید به صورت  مستقیم و یا جمع سپاری  طراح دلخواه خود را در   دوپرو بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.