شما اینجا هستید: خانه » کسب و کار » ۱۰ نکته مهم که برای حضور در نمایشگاه باید بدانید

۱۰ نکته مهم که برای حضور در نمایشگاه باید بدانید

شرکت در نمایشگاه هایی مثل الکامپ، اینوتکس و هر نمایشگاه دیگری که مرتبط با حوزه فعالیت شما باشد فرصتی برای دیدار و ایجاد ارتباط با افرادی هست که دسترسی به آنها شاید کار ساده ای نباشد و از طرفی ارایه شما به این گروه از افراد معمولا زمان بر خواهد بود اما در نمایشگاه به همه این افراد دسترسی دارید و در چند روز برگزاری نمایشگاه میتوانید با همه آنها شبکه سازی کنید در ادامه نکات مهمی که برای شرکت در نمایشگاه باید بدانید را باهم مرور می کنیم

الکامپ-دوپرو

هدفتان را از حضور در نمایشگاه تعیین کنید

قبل از اینکه غرفه ا ی در نمایشگاه اجاره کنید، از هدفی که برای شرکت در نمایشگاه دارید اطمینان پیدا کنید.هدف شما فروش بیشتر هست یا شبکه سازی با دیگر کسب و کارها؟ و یا جذب کاربر بیشتر؟زمانی که هدف رو مشخص کردید سعی کنید مسیر درستی برای رسیدن به این هدف طراحی کنید و افرادی از سازمان که در نمایشگاه حضور پیدا می کنند را در این مورد اموزش دهید

آمادگی داشته  باشید

زمانی برای رزرو جا در نمایشگاه اختصاص دهید و این کار را به لحظات پایانی موکول نکنید هر چه سریعتر برای حضور در نمایشگاه تصمیم بگیرید تا برای آماده سازی محیط و محتوایی که برای ارایه نیاز دارید فرصت داشته باشید .همچنین سایت یا اپلیکیشن خود را اماده کنید . منابع کافی به آن اختصاص دهید تا کاربران به مشکل برخورد نکنند

رقبایتان را بررسی کنید

داشتن یک فضای مناسب در نمایشگاه مهم هست اما مهم تر از آن بررسی فضا و تبلیغاتی هست که رقبای شما دارند و اینکه بررسی کنید در این روش تبلیغات به چه میزان موفقیت دست خواهند یافت ، در واقع آنالیز روش های رقبا برای دریافت بیشترین تاثیر گذاری اهمیت دارد

با صدای بلند حضور پیدا کنید

حالا نوبت آن است که به همه مخاطبان تان اعلام کنید که در نمایشگاه حضور دارید، لیستی از کاربران محصولتان تهیه کنید و برای آنها ایمیلی مبنی بر دعوت نامه از بازدید از غرفه تان ارسال کنید و مکان دقیق تان را بگیید، شبکه های اجتماعی مرتبط با نمایشگاه را دنبال کنید و با کاربران از این طریق تعامل داشته باشید

الکامپ-دوپرو

 

نحوه ارایه شما در نمایشگاه تاثیر گذار هست

افرادی را برای ارایه در غرفه تان قرار دهید که علاوه بر اطلاعات کافی در ارتباط با محصول، بتوانند ارتباط خوبی با افراد برقرا کنند و در صورت امکان محلی برای گفتگو با افراد به همراه چای، قهوه یا شیرینی داشته باشید که افراد بتوانند در این محیط هم کمی در شلوغی نمایشگاه استراحت کنند وهم شما فرصت کافی برای ارایه محصولتان داشته باشید

روشی برای تعامل با کاربران داشته باشید

سعی کنید راهی ایجاد کنید که افرادهنگام گذر کردن از مقابل غرفه شما کمی مکث کنند مثلا با المانی که مرتبط با محصول شما باشد برای کاربران جذابیت ایجاد کنید، مثلا اگر شما سازنده بازی هستید مانیتوری برای بازی و سرگرم کردن افراد مقابل غرفه تان داشته باشید

محصولات تبلیغاتی

شما علاوه بر اینکه در نمایشگاه حضور دارید نیاز دارید تا تبلیغات شما طوری باشد که در ذهن مخاطب بماند مثلا جدا از کارت ویزیت و تراکت های تبلیغاتی وسایلی مثل استیکر، کیف، لیوان یا هرچیزی که معرف محصول شما باشد و کاربر بتواند از آن استفاده کند بسیار در معرفی شما موثر است

کاربر هایتان را دنبال کنید

احتمالا بعد از نمایشگاه لیستی از افرادی که به محصول شما علاقه مند هستند همچنین کارت ویزیت افرادی که تمایل داشتند بیشتر با شما و محصول تان آشنا شوند خواهید داشت بهتر هست نهایتا دو روز بعد از نمایشگاه با این افراد تماس بگیرید و قرا ملاقاتی برای همکاری بیشتر هماهنگ کنید

طراحی و برنامه ریزی

هرزمان که تحقیقات شما به پایان رسید و مسیرتان را مشخص کردید نوبت به ایجاد طرح های گرافیکی هست بهتر است با یک طراح صحبت کنید و چیزهایی که نیاز دارید را مطرح کنید، خیلی خوب روی محتوایی که می خواهید ارایه دهید فکر کنید و نقشه راه را ترسیم کنید هرچه دید روشن تری به طراح بدهید از طرح خود رضایت بیشتری خواهید داشت

همچنین پیشنهاد می کنیم اگر هنوز طرحی برای ارایه در نمایشگاه ندارید و این دغدغه را دارید که طرح خاص و متفاوتی داشته باشید میتوانید از طراحان سراسر کشور که در دوپرو عضو هستند کمک بگیرید تا برای شما طرح های متفاوت با ایده های متنوع ارسال کنند و شما هر کدام را که تمایل دارید انتخاب کنید، نگران نباشبد تا زمانی که به طرح مورد رضایت تان برسید ما کنار شما هستیم
ثبت پروژه در دوپرو
روال انجام طرح گرافیکی در دوپرو چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.