شما اینجا هستید: خانه » تجربه کاربری (UX) » ۴ مفهوم خلاقانه در طراحی Slider

۴ مفهوم خلاقانه در طراحی Slider

Slider یا لغزنده ها همواره به عنوان یک استاندارد مناسب در UI جهت کنترل برای انتخاب یک مقدار از بین طیف وسیعی از مقادیر مورد استفاده قرار گرفته اند. یک نوار لغزنده از نظر تجربه کاربری بسیار مفید است، زیرا به کاربران اجازه می دهد تا به سرعت در حال جستجوی طیف وسیعی از گزینه ها باشند.

در این مقاله،به بررسی چند مفهوم خلاقانه در ارتباط با این عنصر UI هستیم.

۱- بصری کردن خروجی

Slider یک کنترل کننده لغزان است که به کاربران اجازه می دهد تا یک مقدار خاص (یا محدوده ای از مقادیر) را انتخاب کنند. اغلب کاربران، با خواندن برچسب بر روی یک نوار لغزنده، اطلاعاتی را درباره مقادیری که دریافت میکنند، بدست می آورند.در عین حال، با بصری کردن نمایش داده های متصل به نوار لغزنده (slider)، می توان تاثیر بسیار مهمی بر کاربران خود ایجاد کرد. و باید توجه داشت مفاهیمی که تصاویر به کاربر منتقل میکنند چندین برابر ارزشمندتر از اعداد و یا جملات هستند.

مهم نیست که کاربر چه کاری انجام دهد،

۱-ممکن است که نیاز داشته باشد تعداد اتاق های مورد نیازش را در خانه ای که مد نظر دارد انتخاب کند.

galshir-responsive-house

۲-ممکن است تلاش کاربر برای پیدا کردن یک رنگ پس زمینه مناسب برای وب سایت شخصی خود :

background slider.

۳-ممکن است در یم وب سایت انتخاب غذا کاربر نیاز بخواهد انواع مختلف همبرگر را بررسی می کند:

slider

۴-ممکن است شما  در رابطه با سرویس یا محصولی که ارائه میدهید از مشتری بخواهید بازخوردی در مورد آن ارائه دهد:

rating-slider

همیشه بصری سازی کاربران را برای تصمیم گیری آگاهانه تر آسان تر می کند.در بعضی موارد، تقریبا غیرممکن است که زمانیکه برای اولین از سرویس یا محصولی میخواهیم استفاده کنیم، بدون مشاهده خروجی یک تصمیم آگاهانه بگیریم.مثلا نمونه خروجی بصری در تصویر زیر به کاربران اجازه می دهد تا بدانند که در سفارشی که میخواند بدهند مبلمان به چه چیزی شبیه خواهد شد.یعنی کاری که فقط با خواندن اندازه گیری ها،بسیار سخت قابل فهم است.

 slide-selector

۲-به کاربران کمک کنید تا یک مقدار را انتخاب کنند

اسلایدر ها کاربران را قادر می سازد تا گزینه های موجود را کشف کنند، اما در بعضی موارد، کاربران ممکن است تعجب کنند که چه مقادیری را باید انتخاب کنند.داشتن رابط کاربری خوب همیشه در هدایت کاربران و تصمیم گیری آگاهانه کمک بزرگی خواهد کرد.تصویر زیر از یک نوار کشویی نمایش دهنده قیمت به همراه یک هیستوگرام برای نمایش توزیع قیمت ها و میانگین قیمت در هر شب استفاده شده است. این نمودار کاربران را برای انتخاب یک فیلد برای محدوده قیمت آسان تر می کند.
slider-guid-user

۳-به کاربران اجازه دهید تا بتوانند یک مقدار خاصی را که مد نظر دارند تنظیم کنند.

یکی از مشکلات مشابهی که بسیاری از slider ها دارند این است که با استفاده از یک نوار لغزنده، نمیتوانید یک مقدار دقیق را انتخاب کنید.اگر می خواهید از تکنیک تصویر زیر در طراحی خود استفاده کنید بسیار مهم است تا اطمینان حاصل کنید که همه چیز در هماهنگی باقی می ماند: هنگامی که کاربران با استفاده از یک لغزنده ارزش را تغییر می دهند، مقدار در جعبه ورودی باید به روز شود و هنگامی که یک مقدار در کادر ورودی تغییر می کند، لغزنده باید به روز شود.

دوپرو فرصت جمع سپاری را برای طراحان و کارفرما ها ایجاد کرده تا بتوانند با رضایت بیشتری همکاری کنند و از خلاقیت خود نهایت بهره مندی را داشته باشند.

در صورتی که  به انجام پروژه طراحی گرافیکی   و هر نوع طراحی حرفه ای دیگر برای کسب و کارتان نیاز دارید میتوانید آن را درسایت  دوپرو ثبت نمایید تا طراحان زیادی برای شما طرح بزنند و شما از بین آنها طرحی که میپسندید را انتخاب نمایید.
لینک ثبت پروژه : ثبت پروژه جمع سپاری طراحی

لیست طراحان :  مشاهده طراحان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.