شما اینجا هستید: خانه » طراحی گرافیک » معرفی شاخه های طراحی گرافیک

معرفی شاخه های طراحی گرافیک

طراحی گرافیک با استفاده از ترکیبات بصری برای حل مشکلات و انتقال ایده ها از طریق تایپوگرافی، تصویر، رنگ و شکل. هیچ راهی برای انجام این کار وجود ندارد و به همین دلیل است که چندین نوع طراحی گرافیک وجود دارد که هر کدام دارای تخصص خاص خود هستند.

هرچند اغلب آنها همپوشانی دارند، هر نوع طراحی گرافیک نیاز به مجموعه خاصی از مهارت ها و تکنیک های طراحی دارد. بسیاری از طراحان در یک نوع تخصص دارند؛ دیگران بر مجموعه ای از انواع مرتبط و مشابه تمرکز می کنند. اما به دلیل اینکه صنعت به طور مداوم در حال تغییر است، طراحان باید سازگاری و یادگیرندگان مادام العمر داشته باشند تا بتوانند تخصص خود را در طول حرفه خود تغییر دهند یا اضافه کنند.

این که آیا شما یک طراح مشتاق هستید یا به دنبال خدمات طراحی برای کسب و کار خود هستید، درک هشت نوع طراحی گرافیکی به شما کمک خواهد کرد که مهارت های مناسب برای این کار را پیدا کنید.

۱. طراحی گرافیکی هویت بصری

نام تجاری یک رابطه بین یک کسب و کار یا سازمان و مخاطب آن است. هویت نام تجاری این است که چگونه سازمان، شخصیت، لحن و ذات خود، و همچنین خاطرات، احساسات و تجربیات را در اختیار شما قرار می دهد. طراحی گرافیکی هویت بصری دقیقا همان چیزی است: عناصر بصری هویت نام تجاری که به عنوان صورت یک نام تجاری عمل می کنند تا بتوانند با استفاده از تصاویر، شکل ها و رنگ آنها را از کیفیت نامطلوب انتقال دهند.

طراحان که در طراحی گرافیک هویت بصری تخصص دارند، با سهامداران نام تجاری همکاری می کنند تا دارایی مانند لوگو، تایپوگرافی، پالت های رنگی و کتابخانه های تصویری که شخصیت نام تجاری را نمایندگی می کنند ایجاد کنند. طراحان علاوه بر کارت های کسب و کار استاندارد و شرکت های ثابت، مجموعه ای از دستورالعمل های نام تجاری بصری (راهنماهای سبک) که بهترین شیوه ها را توصیف می کنند و نمونه هایی از نام تجاری بصری در رسانه های مختلف را ارائه می دهند، توسعه می یابد. این دستورالعمل ها برای اطمینان از انطباق نام تجاری در برنامه های آینده کمک می کند.

هویت بصری طراحان گرافیک باید یک دانش کلی از همه نوع طراحی گرافیکی داشته باشند تا عناصر طراحی که در همه رسانه های تصویری مناسب هستند ایجاد شود. آنها همچنین نیازمند ارتباطات عالی، مهارت های مفهومی و خلاقانه و اشتیاق به تحقیق در مورد صنایع، سازمان ها، روند و رقبا هستند.

۲. بازاریابی و طراحی گرافیک تبلیغاتی

هنگامی که اکثر مردم فکر طراحی گرافیک را دارند، فکر می کنند طراحی هایی که برای تبلیغات و بازاریابی ایجاد شده اند.

شرکت ها به تلاش های بازاریابی موفقیت آمیز وابسته هستند تا پروسه تصمیم گیری مخاطبان مورد نظر خود را به کار گیرند. بازاریابی بزرگ با توجه به نیازها، آگاهی و رضایت آنها در رابطه با محصول، خدمات یا برند، افراد را درگیر می کند. از آنجایی که مردم همیشه جذابیت بصری را جذب می کنند، طراحی گرافیک به سازمان ها کمک می کند تا به طور موثرتر و موثرتر ارتباط برقرار کنند.

طراحان بازاریابی با صاحبان شرکت ها، مدیران، مدیران و متخصصان بازاریابی کار می کنند تا دارایی هایی را برای استراتژی های بازاریابی ایجاد کنند. آنها ممکن است به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک تیم داخلی یا خلاق کار کنند. طراحان می توانند در یک نوع خاص از رسانه ها (کلاه گیس های خودرو یا تبلیغات مجله) تخصص ایجاد کنند یا مجموعه ای گسترده از وثیقه را برای چاپ، دیجیتال و فراتر از آن ایجاد کنند. در حالی که به طور سنتی چاپ محور، این نقش افزایش یافته است به شامل دارایی های دیجیتال بیشتر، به خصوص برای استفاده در بازاریابی محتوا.

نمونه هایی از طراحی گرافیک بازاریابی
کارت پستال و فلیکر
مجله و تبلیغات روزنامه
پوستر، آگهی ها و بیلبوردها
Infographics
بروشورها (چاپ و دیجیتال)
پیچ و تاب خودرو
نمادها و نمایشگاه های تجاری نمایش داده می شود
قالب بازاریابی ایمیل
ارائه پاورپوینت
منوها
تبلیغات رسانه های اجتماعی، آگهی ها و گرافیک
بنر و تبلیغات پیشرو
تصاویر برای وب سایت ها و وبلاگ ها

طراحان بازاریابی به ارتباطات عالی، مهارت حل مسائل و مهارت های مدیریت زمان نیاز دارند. علاوه بر داشتن مهارت در چندین طراحی گرافیکی، برنامه های طراحی و ارائه، آنها باید با تولید برای محیط های چاپی و آنلاین هم آشنا باشند. موقعیت های ورودی در این منطقه یک راه عالی برای طراحان جدید برای یادگیری فرایندها و به دست آوردن مهارت های ارزشمند و تجربه است.

۳. طراحی رابط کاربری گرافیکی

یک رابط کاربری (UI) این است که چگونه یک کاربر با یک دستگاه یا برنامه ارتباط برقرار می کند. طراحی UI فرآیند طراحی رابط ها است که آنها را برای استفاده آسان و تجربه کاربر پسند فراهم می کند.

UI شامل همه چیزهایی است که کاربر با صفحه نمایش، صفحه کلید و ماوس تعامل می کند، اما در زمینه طراحی گرافیک، طراحی رابط کاربری بر روی تجربه بصری کاربر و طراحی عناصر گرافیکی روی صفحه نمایش مانند دکمه ها، منوها، میکرو تعاملات و موارد دیگر. این یک طراحی طراح رابط کاربری برای تعادل زیبایی شناسی با قابلیت های فنی است.

طراحان UI در برنامه های دسکتاپ، برنامه های موبایل، برنامه های وب و بازی ها متخصص هستند. آنها با طراحان UX (تجربه کاربر) (که نحوه عملکرد برنامه را مشخص می کنند) و توسعه دهندگان UI (که کد را برای ایجاد آن کار می کنند) کار می کنند.

نمونه هایی از طراحی گرافیکی رابط کاربری
طراحی وب سایت
طراحی تم (وردپرس، Shopify و غیره)
رابط های بازی
طراحی برنامه

طراحان UI باید بازیکنان تیم را با مهارت های طراحی گرافیکی جدی و درک عالی از اصول UI / UX، طراحی پاسخگو و توسعه وب حمایت کنند. علاوه بر برنامه های گرافیکی، آنها نیاز به دانش زبان های برنامه نویسی مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت دارند.

۴. طراحی گرافیک انتشار

انتشارات قطعات طولانی هستند که با استفاده از توزیع عمومی با مخاطب ارتباط دارند. آنها به طور سنتی رسانه چاپ شده اند. فکر کنید کتاب ها، روزنامه ها، مجلات و کاتالوگ ها. با این حال، اخیرا افزایش قابل توجهی در انتشار دیجیتال وجود دارد.

طراحان گرافیک که در نشریات تخصص دارند، با ویراستاران و ناشران کار می کنند تا طرح بندی با تایپوگرافی با دقت انتخاب شده و آثار هنری همراه داشته باشند که شامل عکاسی، گرافیک و تصاویر می شود. طراحان انتشار ممکن است به عنوان اعضای آژانس خلاق یا به عنوان بخشی از یک شرکت چاپ و نشر کار کنند.

نمونه هایی از طراحی گرافیک چاپی
کتاب ها
روزنامه ها
خبرنامه ها
راهنماها
گزارش های سالانه
مجلات
کاتالوگ ها
طراحان انتشار باید دارای ارتباطات، طرح و مهارت های سازمانی باشند. علاوه بر تخصص طراحی گرافیک، آنها باید مدیریت رنگ، چاپ و نشر دیجیتال را درک کنند.

۵. طراحی گرافیکبسته بندی

اکثر محصولات به بسته بندی خاصی نیاز دارند تا آنها را برای ذخیره سازی، توزیع و فروش آماده کند. اما طراحی بسته بندی نیز می تواند به طور مستقیم به مصرف کنندگان ارتباط برقرار کند، که این ابزار را یک ابزار بازاریابی بسیار ارزشمند می کند. هر جعبه، بطری و کیسه، هر می تواند، ظرف یا قوطی، فرصتی است برای داستان یک نام تجاری.طراحان بسته بندی مفاهیم را ایجاد می کنند، مدل ها را توسعه می دهند و فایل های آماده چاپ را برای یک محصول ایجاد می کنند. این نیاز به دانش تخصصی از فرآیندهای چاپ و درک عمیق از طراحی صنعتی و تولید است. از آنجا که طراحي بسته بندي بسياري از رشته ها را لمس مي کند، طراحان غالبا خود را براي ايجاد دارايي هاي ديگر براي محصول مانند عکاسی، تصوير و هويت بصری آماده نمی کنند.

توسط madpepper
طراحان بسته بندی ممکن است یک جک تمام معاملات یا تخصص در یک نوع خاص از بسته بندی (مانند برچسب یا قوطی نوشابه) و یا یک صنعت خاص (مانند اسباب بازی های مواد غذایی و یا کودکان). کار آنها نیازمند مهارتهای مفهومی و حل مسئله است که علاوه بر دانش قوی کار چاپ و طراحی صنعتی نیز به کار رفته است. آنها باید انعطاف پذیر باشند تا بتوانند به خواسته های مشتریان، بازاریابان و تولید کنندگان پاسخ دهند و از روند فعلی آگاه باشند.

۶. طراحی گرافیکی حرکت (موشن گرافیگ)

به سادگی، گرافیک حرکت گرافیکی است که در حال حرکت است. این می تواند شامل انیمیشن، صوتی، تایپوگرافی، تصویر، ویدئو و اثرات دیگر است که در رسانه های آنلاین، تلویزیون و فیلم استفاده می شود. محبوبیت رسانه ها در سال های اخیر به دلیل پیشرفت تکنولوژی و محتوای ویدیویی پادشاه شده است.

طراح گرافیک حرکت یا موشن گرافیک” یک طرح جدید برای طراحان است. به طور رسمی برای تلویزیون و فیلم محفوظ است، پیشرفت های تکنولوژیکی زمان و هزینه های تولید را کاهش می دهد و هنر را در دسترس تر و مقرون به صرفه تر می کند. در حال حاضر، گرافیک حرکت را می توان در تمام سیستم عامل های دیجیتال یافت، که تمام انواع زمینه ها و فرصت های جدید را ایجاد کرده است.

نمونه هایی از طراحی گرافیک حرکتی
توالی عنوان و اعتبار پایان دادن
آگهی ها
آرم های متحرک
تریلرها
سخنرانی ها
فیلم های تبلیغاتی
فیلم های آموزشی
وب سایت ها
برنامه ها
بازی های ویدئویی
آگهی ها
GIF ها

طراحان گرافیک حرکت با ایجاد روبورد ها شروع می کنند و سپس مفاهیم خود را با انیمیشن، ویدئو و هنر سنتی به زندگی می اندازند. بسته به صنعت، یک دانش قوی در زمینه بازاریابی، برنامه نویسی و مدل سازی سه بعدی می تواند دارایی های قطعی باشد.

۷. طراحی گرافیک محیطی

طراحی گرافیکی محیطی به طور چشمگیری مردم را به مکان ها متصل می کند تا تجربه کلی خود را بهبود بخشیده و مکان هایی را به یاد ماندنی، جالب، آموزنده و یا ساده تر به حرکت هدایت کنند.

نمونه هایی از طراحی گرافیک محیطی
نشانه
نقاشی دیواری
نمایشگاه موزه
نام تجاری دفتر
ناوبری حمل و نقل عمومی
فروشگاه خرده فروشی داخلی
نام تجاری استادیوم
فضای رویداد و کنفرانس
Wayfinding یک نوع خاص از طراحی گرافیک محیطی است که شامل علامت های استراتژیک، نشانه ها و نشانه های بصری است که به مردم کمک می کند تا آنها را شناسایی کنند و در جایی که نیاز دارند، بدون اینکه گیج شوند.

از طریق آرتور بوز
طراحی گرافیک محیطی یک عمل چند رشته ای است که گرافیک، معماری، داخلی، چشم انداز و طراحی صنعتی را ادغام می کند. طراحان با افراد در هر تعداد از این زمینه ها برای طراحی و اجرای طرح های خود همکاری می کنند. به همین دلیل طراحان معمولا آموزش و تجربه در طراحی گرافیک و معماری دارند. آنها باید با مفاهیم طراحی صنعتی آشنا باشند و بتوانند طرح های معماری را بخوانند و طرح بندی کنند.

با فکس
به طور سنتی، طراحی گرافیک محیطی قطعات قطعه ای استاتیک تولید کرده است، اما نمایشگرهای دیجیتال تعاملی همچنان محبوبیت خود را به عنوان وسیله ای برای ایجاد یک تجربه جذاب تر درگیر می کنند.

۸. هنر و تصویر برای طراحی گرافیک

گرافیک و تصویر اغلب به عنوان طراحی گرافیک به نظر می رسد، اما هر یک از آنها بسیار متفاوت هستند. طراحان برای ایجاد ارتباطات و حل مشکلات، ایجاد می کنند، هنرمندان گرافیک و تصویرگران، آثار هنری اصلی را ایجاد می کنند. هنر آنها تعدادی از اشکال، از هنرهای زیبا به دکوراسیون به تصاویر داستان سرایی می کشد.

حتی اگر هنر گرافیک و تصویر از لحاظ فنی از طراحی گرافیکی نیست، برای استفاده تجاری در حوزه طراحی گرافیک بسیار زیاد است که شما نمی توانید در مورد آن بدون هیچ کس صحبت کنید.

نمونه هایی از هنر و تصویر برای طراحی گرافیک
طراحی تی شرت
الگوهای گرافیک برای پارچه
نقاشی متحرک
تصاویر ذخیره شده
رمان های گرافیکی
بازی های ویدئویی
وب سایت ها
کتاب های طنز
آلبوم هنر
کتاب پوشش می دهد
کتاب های تصویری
Infographics
تصویر فنی
هنر مفهومی

هنرمندان گرافیک از هر ترکیبی از رسانه ها و تکنیک ها برای ایجاد کار خود به عنوان همکاری با نویسندگان، سردبیران، مدیران، بازاریابان و مدیران هنری در تمام انواع طراحی گرافیک استفاده می کنند. آنها اغلب پایه ای در هنرهای زیبا، انیمیشن و معماری دارند. مهارت ها و برنامه های همپوشانی این امکان را برای طراحان گرافیک پیدا می کنند که همچنین به عنوان هنرمندان گرافیک و تصویرگر (و برعکس) کار می کنند.

از انواع طراحی های گرافیکی مناسب برای کار استفاده کنید

طراحی گرافیک یک زمینه در حال رشد است و تقاضا برای طراحان متخصص و ماهر در حال افزایش است. هنگامی که شما به دنبال فرد مناسب برای انجام یک کار طراحی هستید، دانستن انواع مختلف طراحی گرافیک به شناسایی متخصص شما نیاز خواهید داشت.

دوپرو فرصت جمع سپاری را برای طراحان و کارفرما ها ایجاد کرده تا بتوانند با رضایت بیشتری همکاری کنند و از خلاقیت خود نهایت بهره مندی را داشته باشند.

در صورتی که  به انجام پروژه طراحی گرافیکی   و هر نوع طراحی حرفه ای دیگر برای کسب و کارتان نیاز دارید میتوانید آن را درسایت  دوپرو ثبت نمایید تا طراحان زیادی برای شما طرح بزنند و شما از بین آنها طرحی که میپسندید را انتخاب نمایید.
لینک ثبت پروژه : ثبت پروژه جمع سپاری طراحی

لیست طراحان :  مشاهده طراحان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.