شما اینجا هستید: خانه » آموزش ux » چرا کاربران به لینک های داخل محتوا بیشتر از منوها توجه میکنند؟

چرا کاربران به لینک های داخل محتوا بیشتر از منوها توجه میکنند؟

به جای اینکه شما زمان زیادی را صرف صحبت و مذاکره با همکاران و مشتری های خود بکنید تا به این نتیجه برسید که منوهای سایت شما به چه شکلی باید طراحی شوند.باید این نکته را بدانید که کاربران به لینک های هدایت کننده داخل محتواها نسبت به منوها توجه بیشتری دارند.و زمان بیشتری را به آن اختصاص میدهند.و حتی بعضی از کاربران هیچ توجهی به منوها نخواهند داشت.چیزی که نظر آنها جلب میکند و باعث هدایت آنها میشود  محتوای صفحه و لینک های آن است.

in-page_navigation_links

زیرا آنها را راحتتر به چیزی که مدنظرشان هست میرسانند.و در حین اینکه  کاربران محتوای صفحات را مطالعه میکنند میتوانند بر روی لینکهای مورد نظرشان کلیک کنند. و به صفحه دیگری هدایت شوند که خود آن صفحه  نیز مجددا شامل تعدادی لینک هدایت کننده است.و درنتیجه بدون  اینکه خودشان متوجه این موضوع شوند، ناخودآگاه صفحاتی زیادی را بررسی کرده اند.

در حالی که که منوها همراه با محتوا نیستند.آنها برچسب های مبهمی  می­باشند که معنی واضحی را به کاربرانی که برای اولین بار سایت شما را ملاقات میکنند نمیرسانند. بناربراین بار اول کاربران اصلا به منوهای سایت توجهی نمیکنند.و فقط به محتوای هدایت کننده توجه دارند و به همین علت شما باید به طراحی صفحه landing page نسبت به طراحی منوها تمرکز  بیشتری داشته باشید.

landing page چیست؟

صفحه ای است که کاربران بازدید سایت شما را از آنجا آغاز میکنند و درنتیجه داشتن یک landing page جذاب نسبت به منوها اهمیت  بیشتری دارد.اگر سایت شما بازدید زیادی ندارد، شما باید به بهبود landing page خود توجه بیشتری نمایید.