شما اینجا هستید: خانه » تجربه کاربری (UX) » چگونه محصول ما پشتیبانی کمتر و موثرتری داشته باشد؟

چگونه محصول ما پشتیبانی کمتر و موثرتری داشته باشد؟

برخی اوقات انقدر حجم درخواست هایی که به قسمت پشتیبانی ارسال می شود زیاد هست که نمی توان کار را با سرعت جلو برد و مدام باید به سوالات کاربران که البته تکراری نیز هستند پاسخ داد گاهی اوقات این موضوع به طراحی ux مناسب مربوط می شود اما گاهی حتی با داشتن رابط کاربری مناسب نیز سوالاتی برای کاربران مطرح می شود. بهتر هست به جای تکنیک های ارتباطی مستقیم مثل قرار دادن شماره تلفن در سایت که کاربر امکان برقراری ارتباط با شما را داشته باشد از راه های دیگری مثل چت آنلاین یا آفلاین، ارسال ایمیل و .. استفاده کرد در این مطلب روش هایی که می توانید به کمک آنها حجم پشتیبانی را کمتر کنید البته با در نظر گرفتن اینکه به وجه شما در مقابل کاربرانتان آسیبی وارد نشود اشاره می کنیم

صفحه “ارتباط با تیم”

بخش پشتیبانی بیشتر و بیشتر در حال اتوماتیک شدن هست و این موضوع علاوه بر سرعت از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه هست اما نکاتی هم باید در اتوماتیک کردن بخش پشتیبانی در نظر گرفت تا کاربران راحت تر بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند
یک راه سریع و راحت برای این کار معرفی اعضای تیم پشتیبانی در سایت هست این موضوع در مشتریان حس همدلی ایجاد می کند تا بدانند شخصی که به شکایات آنها رسیدگی می کند از جنس خودشان هست و شرایط را در ک می کند

 

طراحی پشتیبانی طراحی پشتیبانی

مرکز کمک

سعی کنید سوالاتی که در این بخش قرار می دهید دقیقا همان کلماتی باشد که کاربرانتان استفاده می کنند چون معمولا وقتی کاربری به دنبال موضوع خاصی باشد از یک کلمه شاخص در  سوال برای جستجو استفاده می کند و اگر آن را پیدا نکند از این بخش نا امید می شود

مرکر کمک

صفحه ۴۰۴

وقتی مشتری با این صفحه روبه رو می شود به این نتیجه می رسد که یا روی یک لینک خراب کلیک کرده یا این صفحه اصلا وجود نداشته است اما شما میتوانید با یک طراحی خوب این ذهنیت ها را در مشتری از بین ببرید و میتوانید در صفحه ۴۰۴ سرآغازی برای یک جستجو یا رسیدن به یک هدف برای او در نظر بگیرید
معمولا اگر صفحه ای از سایت شما حذف می شود بهتر است لینک های مرتبط با آن صفحه را در صفحه ۴۰۴ قرار دهید همچنین با ایجاد جذابیت های گرافیکی درست ناامیدی را در مخاطبانتان هنگام رویارویی با این صفحه کمرنگ تر کنید

صفحه ۴۰۴

امضای ایمیل

حتما سعی کنید ایمیل هایی که ارسال می کنید شامل امضای ایمیل باشد، امضای ایمیل شامل مشخصات مثل نام و نام خانوادگی و سِمَت شماست هم چنین می توانید تصویری از خود یا لوگو سازمان را در امضای ایمیل قرار دهید با این کار کاربر بیشتر با شما ارتباط برقرار می کند و می داند از چه کسی و از چه بخشی از سازمان این ایمیل را دریافت کرده است و اگر سوالی در ارتباط با ایمیل دارد با چه بخشی و چه کسی باید ارتباط داشته باشد و دچار سردرگمی نشود، در بعضی ایمیل ها پایین امضای ایمیل، لینک یا آیکونی وجود دارد که با کلیک روی آن به صفحه گفتگو با فرستنده ایمیل منتقل می شوید

امضای ایمیل

سوالات متداول(FAQ)

بیشتر سوالاتی که برای کاربران مطرح می شود تکراری هستند یعنی برای کاربران دیگر نیز این سوالات ایجاد شده و شما به آنها پاسخ داده اید بهتر است این سوالات را در قالب سوالات متداول ایجاد کنید اما اگر برخی سوالاتی که می توانید تصویری توضیح دهید مثل روند ثبت پروژه در سایت و .. را به صورت تصویری تهیه کنید چون مطالبی که تصویری باشند بیشتر در ذهن مخاطب می مانند همچنین سعی کنید سوالات را دسته بندی کنید یعنی سوالت مربوط به بخش فروش، بخش پشتیبانی و… هرکدام در ی دسته باشند تا کاربر سریعتر بتواند پاسخ پرسشش را پیدا کند.

در صورتی که در رابطه با ثبت پروژه های طراحی در سایت دوپرو سوالی دارید میتوانید آن را از طریق فرم تماس با ما و چت سایت مطرح بفرمایید تا اولین فرصت به شما پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.