شما اینجا هستید: خانه » کسب و کار » چگونه رهبری موفق در راه اندازی یک استارت آپ باشیم؟

چگونه رهبری موفق در راه اندازی یک استارت آپ باشیم؟

ممکن است شما به تازگی تصمیم گرفته باشید که یک کسب و کار جدیدی (استارت آپ) را راه اندازی کنید.و از قبل نیز تجربه ای در مدیریت و اجرای یک استارت آپ ندارید. و بنابراین نمی دانید که آیا در این موقعیت جدید رهبری خود را به بهترین نحو انجام می دهید یا خیر؟

شاید بعضی از کارکنان به گفته های شما گوش ندهند یا وظایف به موقع تکمیل نشده باشند. برخی از فرایندها و کارها ممکن است خیلی راحت مدیریت شوند. و خیلی از مشتریان نیز می توانند از کار کردن با شرکت شما احساس رضایت بیشتری داشته باشند.چنین مواردی اصلا جای تعجب ندارد. و اکنون وقت آن رسیده است که با رعایت موارد زیر تبدیل به یک رهبر عالی برای کسب وکار خود شوید.

اولین قدم این است که از رهبران موفقی که قبل از شما تجربه چنین کارهایی را داشته اند راهنمایی بگیرید. به تمام مواردی که آنها اشاره می‌کنند با دقت گوش دهید از اشتباهات آنها درس بگیرید و با توجه به دستاوردهایی که آنها داشته اند مهارت های خودتان را افزایش دهید. و روی موارد مورد نیاز به طور درست هزینه و سرمایه گذاری کنید.

در اینجا به راهنمایی هایی از برخی از کارآفرینان بزرگ که امروزه در حال فعالیت  هستند و نحوه کارآمد بودن راه اندازی استارت آپ‌های آنها اشاره میکنیم.

۱-به کارمندان خود انرژی مثبت دهید.

شما ممکن است در فیلم هایی دیده باشید که تحت فشار مداوم قرار دادن افراد، و یا حتی با لحن سخت صحبت کردن با آنها، کمک خواهد کرد که فرد بهتر در عملکرد خود شوند.

، کارآفرین مشهور و نویسنده کتاب بسیار محبوب، «۴ ساعت کار در هفته» (The 4-Hour Workweek) به مردم گفته است: «چیزهای خوب را به من نگو، وارد خوب خودشان از خود محافظت میکنند. به من بگو نکات بد و اینکه چه کاری برای بهبود آنها باید انجام دهم بگو.

سپس متوجه شد که این یک راه پایدار برای راه اندازی یک شرکت یا یک راه موثر برای هدایت افراد در یک startup نیست. هنگامی که شما با مردم کار می کنید، باید به آنها انرژی مثبت دهید. مثلا اگر آنها کار بزرگی را در شرکت شما انجام میدهند،باید آن رابدانند و مورد تشویق قرار گیرند.و همچنین بازخورد مثبت دریافت کنند.

Tim Ferriss

۲- کارمندان و خودتان را برای صحبت کردن تشویق کنید

Mel Robbins معلم خلاق ای که به عنوان یکی از بهترین سخنرانان انگیزشی در جهان مورد احترام قرار گرفته، قانون پنج ثانیه برای کمک به رهبران کسب و کار ایجاد کرده است. او معتقد است که ما تنها برای انجام چیزهایی که میخواهیم انگیزه خواهیم داشت.و مشکل این است که از چیزی که نمی خواهیم انجام دهیم اجتناب میکنیم.او میگوید به جای نشستن در یک جا و انتظار برای ایجاد احساس انگیزه، می توانید تا پنج بشمارید و سپس آن کار را انجام دهید.

مثلا اگر شما در رختخواب قرار دارید و نمی خواهید بیدار شوید، شروع به شمارش کردن تا پنج کنید و سپس از جایتان بلند شوید.

اگر یک ایده شگفت انگیز در ذهنتان دارید و  در یک نشست سهامدار قرار گرفته اید ولی می ترسید که صحبت کنید، تا پنج شماره بشمارید و سپس به طرف مقابلتان چیزی در ذهنتان هست را بگویید.

شما می توانید کارکنان خود را به انجام همین کار الهام بخش. قوانین پنج ثانیه ای عادت دهید و ببینید که چگونه شروع به کار می کنند.

کارکنان نباید  از بیان آنچه که در ذهنشان نگران باشند و بترسند که به شما بفهمانند که چه چیزی واقعا فکر میکنند. اگر کارکنان را تشویق کنید که صادق باشند، قطعا آنها احساس می کنند که نظراتشان برای شما ارزشمند است.

Mel Robbins

۳-روی رهبری خود تمرکز کنید

شما ممکن است کتاب های بی شماری را در مورد ویژگی های مورد نیاز برای رهبری موثر بخوانید. و سعی کنید روش های مختلفی را استفاده کنید، اما ممکن است احساس کنید که هیچ از آنها موثر به نظر نمیرسد. اما چرا؟ آنها با کسانی که واقعی هستند، هماهنگ ندارند.

Tara Gentile بنیانگذار تجاری میگوید:به جای تلاش برای اینکه به چیزی تبدیل شوید که نیستید، در عوض روی نقاط قوت خود تمرکز کنید. و این خود نوعی رهبری است.

بر روی هر نکته ای کشش و کارایی شما را تقویت میکند تمرکز کنید.مثلا اگر ترجیح می دهید بازخورد و صحبتهای خود را به صورت  رو در رو  به کارمندان اعلام کنید، این کار را فقط از طریق ایمیل انجام ندهید. و جلسات خود را به طور طولانی برگزار نکنید تا بتوانید به طور مداوم و گروهی با کارمندان خود نیز جلسات حضوری داشته باشید.

Tara Gentile

۴- مهارت های سخنرانی در محیط های عمومی خود را تقویت کنید

Michael Port معلم و نویسنده پرفروش ترین کتاب های کارآفرینانی که  همچنین متخصص در سخنرانی عمومی میباشد. میگوید: به عنوان یک رهبر راه اندازی startup، شما باید بتوانید به طور الهام بخش در مقابل بسیاری از مردم صحبت کنید. وهمچنین باید انگیزه آنها را برای انجام وظایف خود به بهترین نحو تقویت کنید.

 Michael Port

دوپرو(DoPro) پل ارتباطی بین طراحان و کارفرمایان، برای شناخت و معرفی توانمندی های برتر

دوپرو فرصت جمع سپاری را برای طراحان و کارفرما ها ایجاد کرده تا بتوانند با رضایت بیشتری همکاری کنند و از خلاقیت خود نهایت بهره مندی را داشته باشند.

در صورتی که  به انجام پروژه طراحی گرافیکی   و هر نوع طراحی حرفه ای دیگر برای کسب و کارتان نیاز دارید میتوانید آن را درسایت  دوپرو ثبت نمایید تا طراحان زیادی برای شما طرح بزنند و شما از بین آنها طرحی که میپسندید را انتخاب نمایید.
لینک ثبت پروژه : ثبت پروژه جمع سپاری طراحی

لیست طراحان :  مشاهده طراحان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.