شما اینجا هستید: خانه » تجربه کاربری (UX) » یکux designer کم تجربه از چه جملاتی استفاده میکند

یکux designer کم تجربه از چه جملاتی استفاده میکند

مقالات زیادی در اینترنت وجود دارد که توضیح میدهند یک طراح تجربه کاربری خوب چه ویژگی هایی دارد. اما این مقاله متفاوت است در این مقاله میخواهیم در مورد چگونگی تشخیص یک طراح واقعا کم تجربه صحبت کنیم.در اینجا شش نقل قول است که به شما کمک می کند یک چنین افرادی را شناسایی کنید.

۱- “من یک  ux designer هستم و بهتر از هر شخص دیگری میدانم که چه چیزی برای کاربران ما مناسب است.”

هنگامی که طراحان فکر می کنند مشکل را بهتر از هر کسی (بهتر از ذینفعان، بهتر از تیم و حتی گاهی بهتر از کاربران و…)  می دانند.بسیار مهم است بدانید که صرف نظر از اینکه در  بازه چه زمانی در حوزه فعالیت خود هستید، تمام ایده هایی که دارید تنها یک فرضیه هستند.به همین دلیل طراحان با تجربه میگویند که یک طراح خوب با مشکلات کاربران ازدواج می کند در حالی که یک طراح بد به راه حل های خود ازدواج می کند.

۲-“اگر طرح آخرین بار کار کرده است و اجرا شده است، این بار نیز کار خواهد کرد”

هرکلیوتوس، فیلسوف معروف یونانی، میگوید: شما نمیتوانید دو بار به همان رودخانه برسید.در زمینه طراحی UX، به این معنی است که آنچه در یک زمینه کار می کند، لزوما در یک کار دیگر کار نمی کند.با هر محصول جدیدی که شما روی آن کار میکنید، شما باید ابزار و تکنیک هایی را انتخاب کنید که مناسب هر پروژه باشد.

۳- “ما زمان برای ساخت یک نمونه اولیه (prototype) نداریم. بیایید زمانی که در حال را اندازی محصول هستیم موارد مورد نیاز را یادبگیریم.”

رد شدن از مرحله ساخت نمونه اولیه و در نتیجه صرف کرن تلاش و هزینه مضاعف برای محصول واقعی، یکی دیگر از اشتباهات متداول و خطرناک تیم های طراحی است.

هنگامی که ما تلاش زیادی را برای ساخت محصولی صرف میکنیم که باور داریم واقعا عالی است.این مساله میتوانید استرس آور باشد که راه حل ما زمانی که محصولمان را به جامعه عرضه میکنیم، آنطور که انتظارش را داریم کار نکند.

نمونه اولیه به شما اجازه می دهد تا قبل از اینکه زمان زیادی را برای ساخت محصول واقعی خود با تیم مهندسی بگذرانید. فرضیه های خود را مورد آزمون قرار دهید.

بهتر است تا بیشتر مشکلات قبل از هر چیز و در فاز طراحی تشخیص داده شوند. زیرا هزینه رفع مشکلات یک محصول به مراتب بسیار کمتر از هزینه رفع همان مشکلات پس از انتشار محصول خواهد بود. بهتر است قبل از این مشکل در فرایند طراحی شناسایی شود، زیرا هزینه تعمیر محصول به مراتب کمتر از هزینه ثابت یک مشکل پس از انتشار خواهد بود. همانطور که موسس IDEO  گفته است: “شکست سریعتر، موفقیت زودتر”.

ایجاد نمونه اولیه لزوما زمان زیادی را صرف نمی کند. طراحان می توانند از تکنیک های مختلف طراحی برای نمونه سازی استفاده کنند. یکی ازتکنیک های نمونه سازی، نمونه سازی سریع ( rapid prototyping) است.که یک راه محبوب برای ایجاد سریع وضعیت آینده یک محصول، یک وبسایت یا یک اپلیکیشن و  اعتبارسنجی آن توسط یک گروه از کاربران است.

۴-“ما باید دقیقا همان محصولی را طراحی کنیم که کارفرما میخواهد”

مسلما برای یک طراح راحتترین کار این است که کاملا مطابق نظر کارفرما حرکت کند و محصول را طبق آنچه که او میخواهد بسازد. اما پیروی از این رویکرد واقعا خطرناک است.فقط به این دلیل که یک فرد دارای جایگاه بالاتری در شرکت می باشد، به این معنا نیست که همیشه حق با اوست و باید همه مطابق نظر اون  پیش برود.طراح UX فردی است که مسئولیت را بر عهده می گیرد و اگر طرح اجرا نشود، اولین کسی است که مورد سرزنش قرار میگیرد.

به همین دلیل طراح خوب UX باید یک مذاکره کننده خوب باشد. او باید صدای همه را در فرآیند طراحی خود، و نه تنها مدیران شرکت،  شنیده باشد.

۵-“یا ما آن را به این روش طراحی میکنیم یا من تیم و کار  را ترک میکنم.”

موقعیتی را تصور کنید که شما تحقیقاتی را روی کاربران انجام داده اید و با مسايل کاربردپذیری زیادی مواجه شدید. و تمام تیم خود را مجبور میکنید که این مسایل را رفع کنند. و اعلام میکنید که اگر آنها این موارد را رفع نکنند منجر به ساخت محصولی با کاربرد پذیری بد خواهد شد.

بدون شک، مبارزه برای تصمیم گیری طراحی یک مهارت عالی برای طراحان UX است.

اما طراحان نیز باید چارچوب فعلی را درک کنند و با آن سازگاری داشته باشند – هیچ تیمی منابع بی نهایت ندارد، بنابراین این تقریبا غیرممکن است که از یک تیم بخواهیم تمام مسائل UX را قبل از انتشارمحصول برطرف نمایند.به همین دلیل است که کار گروهی به سطح خاصی از مصالح نیاز دارد.

برای چیزهایی که برای حرکت به جلو نیاز دارید، توصیه های خود را اولویت بندی کنید و اطمینان حاصل کنید که تیم بر روی موارد پر اولویت تر کار می کنند (که تأثیر شدیدی بر UX دارد)، در حالی که توصیه های کم اهمیتتر را در مراحل بعدتر انجام میدهند.

۶-“آمازون این کار را می کند. ما هم باید آن را انجام دهیم. “

استفاده از نام های بزرگ در هنگام تصمیم گیری در مورد طراحی، راه حلی مطمئن برای قرار دادن وزن بیشتر در تصمیم طراحی شماست.

اما فقط به این دلیل که چیزی برای شرکت ها / پروژه های دیگر کار می کند، به این معنا نیست که برای شما کار خواهد کرد.

هنگام ایجاد طرح خوب تنها زمانی الگوهای پروژه های بزرگ را دنبال کنید، که اطمینان داشته باشید آنها به تجربه کاربری بهتر برای محصول شما منجر میشوند.

برای آشنایی با طراحان باتجربه، میتوانید به لیست طراحان در سایت دوپرو مراجعه نمایید و همچنین پروژه های طراحی خودتان را به صورت جمع سپاری و یا فردسپاری به این طراحان واگذار نمایید.

همچنین میتوانید به طور اختصاصی نیز از صفحه شخصی طراحان  نیز بازدید نمایید و از نمونه کارهایشان دیدن نمایید و با مهارت هایشان آشنا شوید تا با دید بهتری پروژه طراحی خود را به طراحان واگذار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.